OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABAX är Europas näst största telematikföretag och en av de största aktörerna inom IoT. ABAX Global Networks består idag av 35 000 kunder med mer än 350 000 abonnemang - och växer ständigt.
Vi ligger i framkant på marknaden med tjänster som länkar företagens tillgångar. Vårt uppdrag är att hjälpa kunderna att driva sin verksamhet smartare. Våra lösningar gör det lättare att öka effektiviteten, följa lagar och regler samtidigt som kundernas lönsamhet ökar. Vi utvecklar vår egen linje av hårdvara, firmware och programvara; bundna i en öppen plattform, ansluten till ABAX Global Network. Våra värdeord Enthusiastic, Innovative och Sustainable är kärnan i den upplevelse våra kunder har med ABAX och som ger våra kunder en glimt av framtiden med oändliga möjligheter.
På ABAX arbetar över 350 anställda fördelade mellan försäljning, kundservice, marknadsföring, administration, kvalitet och produktutveckling. Vi är har kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen och Storbritannien med huvudkontor i Larvik, Norge.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att påverka både din verksamhet och dina kunders vardag till det bättre? ABAX söker nu en teamledare till Account Management Sverige. I den här rollen kommer du att ha en operativ roll med övergripande ansvar för alla medlemmar i teamet - där du får bidra till utveckling av både kundportföljer och dina teammedlemmar. Du kommer att arbeta nära med alla account managers för att stötta med inspiration, coachning och motivation till teamet. Utöver att vara en stöttande ledare inkluderar rollen även aktivt arbete med den egna kundstocken.
Arbetsuppgifter
- Motivera och coacha ditt team på daglig basis för att säkerställa hög kundnöjdhet, tillväxt och framgångsrika medarbetare
- Bidra till en företagskultur som genomsyras av goda relationer, förbättringar och hög prestanda
- Säkerställa att de uppsatta målen för dig och ditt team uppfylls och rapportera dagligen till närmsta ledare
- Aktivt tillsammans med ditt team bearbeta ABAX kundbas och ansvara för merförsäljning, kundvårdande samtal, avtalsfrågor, uppsägningar och utbildningar för din kundstock
Du erbjuds
- Utbildning i ABAX School där du får en gedigen introduktion till tjänsten och till ABAX som företag
- Introduktion till ”Leadership the ABAX way” - en utbildning baserad på verktyg, best-practice, forskning och teorier inom olika typer av ledarskap.
- Nybyggda och fräscha lokaler i centrala Västerås
- Engagerade kollegor från hela världen med god sammanhållning
- Heltidstjänst med förmånliga villkor
- Kontorstider 08-16
- Årliga kickoffer
- En spännande expansionsresa!
Vi söker dig som
- Har tidigare ledarerfarenhet från en liknande roll
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som Account Manager inom B2B
- Har stor vana av att presentera information och utbilda kunder
- Talar och skriver på svenska obehindrat då språket används dagligen i arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det är koncernspråk inom ABAX
Meriterande
- Kunskap/erfarenhet inom SaaS - och telematikbranschen
Personliga egenskaper
Entusiasm, innovation och en hållbar approach är några av de ord som genomsyrar värdegrunden på ABAX - och som teamledare hos oss blir du en självklar ambassadör för våra värderingar. Vi söker nu dig som finner en stark drivkraft i att arbeta med sälj och att leda, coacha och inspirera dina kollegor. För att trivas i rollen tror vi att du är en person som uppskattar ett högt tempo och som drivs av att utmana både dig själv och andra på daglig basis. Du har ett genuint intresse för människor och en god förmåga att bemöta olika individer i olika situationer. Vidare tror vi att du har en stark analytisk förmåga, är resultatinriktad och kommunikativ.
Övrig information
Startdatum: Snarast/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Västerås
Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.