OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en förvaltning som arbetar för att individer som står långt från ordinarie arbetsmarknad ska utvecklas och känna en meningsfull vardag? Nu har du möjlighet att bli en del av Arbetslivsförvaltningen! Vi samlar Borås Stads arbetsmarknadsinsatser och försörjningsstöd. Vår strävan är att ha lägst antal försörjningstagare i jämförelse med andra städer i Borås storlek. Vi har cirka 200 anställda och ansvarar för samt finansierar mer än 600 personer anställda i arbetsmarknadsåtgärder. Vi jobbar mot målet att vara den Arbetslivsförvaltning som andra kommuner i Sverige vill jämföra sig mot och lära av.
Återbruk erbjuder individanpassad arbetsträning i form av praktik eller arbetsmarknadsanställning för personer i Borås Stad som står utanför den ordinarie arbetsmarknaden. Återbruk består av ett tjugotal olika verksamheter. Varje verksamhet har en handledare som praktiskt och pedagogiskt leder deltagarna i deras arbete.
Vi söker nu en teamledare till Återbruk med uppgift att samordna ett av tre områden.
I ditt uppdrag ingår att stödja handledarnas arbete i vardagen, där de i sin tur stöttar deltagare och personer med åtgärdsanställning. Du som teamledare ser både till helhet och detaljer och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vår strävan att ligga i framkant innebär att jobba med utvecklingsarbete, samverka med olika samarbetspartners och arbeta tätt tillsammans med enhetschef. Du bidrar till samsyn och samarbete och vi jobbar utifrån uppsatta mål. Teamledaren är underställd enhetschef och ingår i Återbruks ledningsgrupp. Du ansvarar för uppföljning av verksamheten och deltagarna tillsammans med handledarna i ditt team.
Du har minst en treårig högskoleutbildning, vilken arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen som teamledare ska du:
. vara erfaren ledare med vana att leda team
. ha förmåga att stödja, utveckla och engagera dina kollegor i det dagliga arbetet
. vara tydlig i din kommunikation och på ett välstrukturerat sätt organisera ditt och andras arbete
. ha ett professionellt bemötande och en förmåga att skapa förtroendefulla relationer
. inneha B-körkort, samt goda datorkunskaper och god vana av Office-paketet.
Arbetet innebär att du ska kunna arbeta både självständigt och i team, flexibelt samt ansvarsfullt och ha ett eget driv i att se vad som ska göras. Du ska vara trygg i att hantera människor i olika situationer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har psykisk och/eller fysisk ohälsa och funktionsnedsättningar. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du använder svenska som kommunikationsspråk, men vi ser det som meriterande om du också har andra språkkunskaper.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot att träffa vår nya kollega!