OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Beskrivning
Bemanningsfunktionens uppdrag är att arbeta med att tillgodose behovet av ersättare till hela omsorgsförvaltningen.
Vi ansvarar också för rekrytering, introduktion och anställning till verksamheternas vikariebank.
Omsorgsförvaltningen i Värnamo kommun befinner sig i en utvecklingsresa där vi lägger fokus på att den som bor i vår kommun ska ha möjlighet att ”Leva livet hela livet”. Vi använder oss av ett arbetssätt som vi döpt till LEIF – Lugnt, Effektivt med Individen i Fokus.
Under hösten 2023 kommer omsorgsförvaltningen ta över bemanningsfunktionen i egen regi och vi står därför i en spännande utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsprocesser. Vi söker därför en teamledare som vill driva detta arbete, som har framåtsträvan och viljan att arbete proaktivt.
Beskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som teamledare i omsorgsförvaltningens bemanningsfunktion.
Bemanningsfunktionen består av två teamledare och fyra administratörer och är organisatoriskt placerad under Avdelningen för administration och ekonomi. Teamledaren är underställd förvaltningens Administrativa chef.
Verksamhetens huvudarbetsuppgifter är att ta emot beställningar av bemanningsbehov från våra verksamheter och boka ersättare. Vi ansvarar för rekrytering och introduktion av alla nya vikarier till vår vikariebank samt att arbeta med långsiktiga relationer.
Är du en ansvarstagande teamledare som vill arbeta med verksamhetsutveckling, administration och rekrytering? Motiveras du av att arbeta i en stöttande och serviceinriktad funktion för att driva verksamheten framåt? Vi söker dig med stort engagemang och som gillar utveckling.
Arbetsuppgifter
Som teamledare kommer du att ha både personal- och verksamhetsansvar för timvikarierna. Du kommer att ansvara för rekrytering och introduktion av timvikarier, arbetsmiljö samt utveckling inom ditt ansvarsområde.
Övriga administrativa arbetsuppgifter är bevakningar enligt LAS (Lagen om anställningsskydd) ATL (arbetstidslagen) samt löneadministration.
Du arbetar både på en strategisk nivå, men finns också med i det operativa och dagliga arbetet som finns på bemanningsfunktionen. Tillsammans med teamet hittar du nya vägar och arbetssätt för att kontinuerligt utveckla arbetsprocesserna och arbetssättet.
Omvärldsbevakning och framtidsbedömning samt statistik och uppföljning kommer ingå i arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är välorganiserad, kommunikativ och har goda ledaregenskaper. Vi ser att du är service- och relationsinriktad, positiv, nyfiken och nytänkande person som gärna vill utveckla arbetet i en mer proaktiv riktning. För att lyckas i rollen är du en person som motiveras av utveckling och resultat.
Krav för denna tjänst är:
- Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift
- Goda datakunskaper och lätt för att lära nya system
Meriterande
- Erfarenhet från rekrytering och bemanningsfrågor
- God förståelse för LAS och arbetsrätt
- Erfarenhet av arbetsledning
- Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i HR-systemet Heroma
- Kännedom om omsorgens verksamhetsområden
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden.
I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.