Teamledare till Biståndsenheten äldreomsorg och Biståndsenheten LSS

Teamledare till Biståndsenheten äldreomsorg och Biståndsenheten LSS

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att driva utveckling och ha en närvarande vägledande roll? Som teamledare hos oss har du förmånen att verkligen leda mitt i verksamheten och göra skillnad. Kom och var med i den förändringsresa som vi har påbörjat, där du kan vara med och bidra till att hela verksamhetsområdet utvecklas för att möta framtidens behov.

Båda enheterna har vuxit över tid och flera av våra kollegor går på planerade ledigheter söker vi nu 1 tillsvidare och 1 vikarierande teamledare till biståndsenheten för äldreomsorg och 2 vikarierande teamledare till biståndsenheten för funktionsnedsättning LSS. Idag består enheterna av mellan 20-30 medarbetare på respektive enhet.
Båda enheternas uppdrag är att utreda och besluta om individuellt behovsprövat bistånd samt att följa upp beviljade insatser enligt socialtjänstlagen för enskilda som är 65 år och äldre, samt lagen om stöd och service för vuxna och barn med funktionsnedsättning. Hos oss finns ett stort engagemang, en stolthet över arbetet, och vi strävar hela tiden efter att utvecklas och bli bättre på det vi gör. Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra medarbetare genom ett coachande ledarskap för att kunna ligga i framkant inom området.

Enheterna ingår i Vård- och omsorgsförvaltningen. Läs gärna mer på http://www.vasteras.se/vardochomsorgsforvaltningen



ARBETSUPPGIFTER
Som teamledare är du ett konsultativt stöd för biståndshandläggarna i det dagliga arbetet. Du vägleder i komplexa ärenden, fördelar arbetsuppgifter och hjälper varje medarbetare att prioritera genom regelbundna uppföljningar.

I en utvecklande och föränderlig verksamhet ser du möjligheter -och skapar stabilitet och samsyn i teamet. Kvalitets och processarbete är en naturlig del i ditt arbete. Du identifierar, tar initiativ och utvecklar våra processer tillsammans med enheten, allt för att skapa effektiva, smarta och kvalitativa processer till förmån och nytta för den enskilde. Du deltar också i olika samverkansforum både internt inom staden och externt. Vi driver löpande olika projekt som du är en viktig del av och där du för enhetens talan. Samarbetet är viktigt för oss, tillsammans stöttar vi varandra och värdesätter kollegialt lärande.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller annan relevant examen som innefattar socialrätt. Du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom LSS eller äldreomsorg, och kunskap om respektive målgrupp. För oss är ditt intresse för ledarskap och verksamhetsutveckling en avgörande framgångsfaktor i rollen. Du motiveras av att få andra inspirerade och självständiga i sina roller. Som person är du lugn och trygg och du visar mod när det behövs. Du har ett utvecklingstänk och trivs med att jobba i förändring och att driva dina egna processer framåt.

Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister.

I den här processen håller vi intervjuer löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga företrädare i rekryteringsprocessen är:
För SSR, Linda Garpentjärn linda.garpentjarn@vasteras.se
För Vision, Anna-Karin Juhlin anna-karin.juhlin@vasteras.se



ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 15 maj 2024

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024