OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Capio S:t Görans sjukhus AB ingår i en av Europas ledande privata vårdkoncerner, Capio AB, och är det första akutsjukhuset i Sverige med en privat ägare. Capio S:t Görans sjukhus är centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm och har cirka 2000 anställda, 330 vårdplatser och vi tar emot drygt 220 000 patienter varje år. Vår vision är att driva framtidens sjukvård och vår mission att ge bättre vård genom att lära, utmana och förnya. Våra värderingar är ”Du är viktig – din åsikt gör skillnad”, ”Vi är nyfikna och modiga” och ”Vi vill alltid bli bättre”. Dagens Medicin utsåg i sin senaste ranking Capio S:t Görans Sjukhus till Årets bästa sjukhus i kategorin mindre sjukhus.
Sjukhuset erbjuder alla medarbetare friskvårdsbidrag med tillgång till ett gratis gym på sjukhusområdet. Du får tillgång till en mängd olika erbjudanden och rabatter via sjukhusets avtal med Benify. Vi har ett unikt poänglönesystem med flexibilitet i hur mycket och när du vill arbeta så att du kan påverka din lön.
Beskrivning
Var med och starta upp en helt ny funktion på Capio S:t Görans Sjukhus - att teamleda fakturaservice och handha fakturafrågor på avdelningen InfoTel på Service & Logistik!
Arbetsuppgifter
Som teamledare för fakturaservice tar du hand om alla patientfakturafrågor som rör sjukhuset.
Frågorna rör frikort, adresser och andra fakturafrågor för svenska medborgare samt EU-kort och diverse fakturafrågor för utländska patienter. Du hanterar bla utbetalningar, svarar på patientfrågor kring betalningar/frikort som kommer in via mejl och telefon. Du kommer även hantera kassaavstämningar från mottagningarna.
Då funktionen är ny kommer du att behöva vara den person som finner svar och lösningar på frågetecken som eventuellt dyker upp. Då svaren inte alltid finns på plats behöver du vara den som hittar svar, lösningar och även bygger upp fungerande rutiner för teamet.
Du arbetar strukturerat med att stötta, utbilda, informera kollegorna på övriga kliniker i fakturahantering, avtal, medlemskap, patientavgifter etc. I ditt arbete har du teamledaransvar för 1-2 personer och ni rapporterar till InfoTels enhetschef. Tjänsten innebär också ett visst utvecklingsarbete i vårt patientsystem tillsammans med IT, verksamheten och ekonomiavdelningen. Vi ser fram emot att du är med och digitaliserar och förenklar administrationen kring patientfakturering och betalning samt funderar kring hur vi kommunicerar med patienter kring fakturafrågor.
Kvalifikationer
Vi tror att du har en gedigen bakgrund som administratör och att du med fördel har vårdadministratörserfarenhet. Du har sedan tidigare god vana av kassahantering. Som person är du mycket strukturerad och har goda projektledaregenskaper. Du är diplomatisk men inte konflikträdd. Att leverera mycket god service är viktigt för dig och du trivs i en miljö där du arbetar med många likasinnade.
Villkor
Du arbetar dagtid med en arbetstid på 39,5 timmar per vecka.
Tycker du att det låter intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag med en paneuropeisk närvaro. Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och primärvårdsenheter. Capio har en omsättning på cirka 14 miljarder SEK och vårdenheter i fem länder: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Capio har över 12 000 medarbetare och mer än 4 miljoner patientbesök per år.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Måns Ulfsparre/Medicinteknisk chef
08-58 70 1384
Anna Åström
08-58701271
Anna Åström, Enhetschef
08-58701271