OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom lager & logistik med ambition att vara ledare? Är du den som driver arbetet framåt och får energi av att coacha och leda andra? Då kanske det är just dig vi söker som Teamledare till Footway i Eskilstuna!
Ansvar och uppföljning är två ledord som genomsyrar ditt dagliga arbete och det är därför viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och är självständig i dina beslut. Rollen innebär breda kontaktytor såväl externt som internt gentemot Footways många funktioner, därför behöver du vara en god och effektiv kommunikatör. Vi söker dig som är inspirerande, coachande och tydlig i ditt ledarskap.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som teamledare på Footways lager ansvarar du för såväl drift och den löpande verksamheten som för medarbetarna i ditt team.
Du leder teamet genom att föregå med gott exempel.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
● Dagligt ansvar och ledning av teamet, genom att fördela resurser och arbetsuppgifter inom teamet.
● Dagligt ansvar för KPI, produktivitet och kvalitet.
● Prioritering av daglig verksamhet.
● Hålla ditt team uppdaterat med aktuell information
● Delaktig i teamets utveckling.
● Arbeta för att effektivisera och förenkla arbetssätt.
● Arbete i produktion
I din roll ansvarar du för ett team om ca 20-25 medarbetare tillsammans med två kollegor och du rapporterar till produktionschef.
Vid helgarbete leder du själv ett team om ca 6-8 personer.
Tjänsten ingår i management-teamet vilket innebär produktionsmöten med alla teamledare och produktionschefer på tisdagar, samt att du håller uppstartsmöten med ditt team varje dag.
Arbetstider
Arbetstiden är 2-skift med helgarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
● minst 2-3 års lagervana eller motsvarande.
● god kännedom om produktion och maskinhantering.
● tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Om företaget
Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter. Våra onlinebutiker finns idag på 24 marknader och har årligen 2 miljoner kunder och ca 800 varumärken.
Footways kärnvärden:
Kund
Vi prioriterar alltid våra kunder och det som påverkar kundupplevelsen. Vi förstår vår egen påverkan och roll i kundupplevelsen. Vi håller vad vi lovar.
Kul
Vi har positiv attityd till förändringar och till nya utmaningar. Vi respekterar varandra och bjuder gärna på oss själva. Vi skapar glädje genom att lära oss nya saker.
Kompis
Vi ser kunder, kollegor och leverantörer som kompisar. Långsiktighet i alla relationer är en nyckelfaktor. Vi tar ansvar för våra kollegors utveckling både i arbetet och privat. Vi är transparenta och öppna med information.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044