OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group AB och är en del av Hedin Mobility Group, har idag 50 anställda och huvudkontor i Kista, Stockholm. Idag befinner man sig i en mycket spännande tillväxtfas då man för närvarande satsar stort inom B2C, e-commerce och digitalisering. Läs gärna mer om oss på www.kwparts.com (http://www.kwparts.com).
Dina arbetsuppgifter
Hos KW Parts är vi både stolta och glada över att få representera både GM, Dodge och RAM på den europeiska marknaden. Som ett led i vår starka eftermarknadsaffär jobbar vårt Dealer Assistance Center med att stötta våra återförsäljare, och även slutkunden, i ärenden som gäller allt ifrån fordonsteknik och systemsupport till garantihantering.
Garantiaffären utgör en viktig del i vår eftermarknad och som teamledare där kommer du att ta ett både övergripande och operativt grepp om vår garantihantering. Du kommer att jobba med löpande utveckling för att vi ska nå en garantihantering i toppklass, där vi både representerar GM och deras villkor och vårt eget program KW Warranty. Till viss del jobbar du själv operativt med våra garantiärenden men du kommer också att vara med och utveckla en fungerande och lämplig struktur för garanti- och goodwill hanteringen. Med din hjälp skapar vi ett garantisystem och en garantiprocess, där de olika stegen i garantikedjan fungerar på ett optimalt samt professionellt sätt och underlättar både vår och våra återförsäljares bilaffär. Till din hjälp har du ett team bestående fyra garantihandläggare, för vilka du har dagligt ansvar.
Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt, där kontakt med återförsäljarna förekommer dagligen och ni för ett nära samarbete med närliggande interna avdelningar. Tjänsten är baserad på vårt svenska huvudkontor i Stockholm och du rapporterat till vår avdelningschef för Dealer Assistance.
Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har en gedigen förståelse och erfarenhet av garantiförfarandet i fordonsbranschen och det är meriterande om du innehaft en personalledande roll. Vidare har du goda dator- och systemkunskaper och i och med vår internationella status så pratar du utöver svenska även engelska obehindrat i tal och skrift.
Som person är du analytisk med en god strategisk förmåga och du är också prestigelös och beredd att hugga i där det behövs. Du är en god kommunikatör med tydlighet i såväl tal som skrift. Vidare är du också en idérik och lösningsorienterad person med hög servicekänsla. Sist men inte minst har du naturligtvis också ett starkt intresse för bilbranschen.
Vi erbjuder
Hos KW Parts finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners. Som teamledare får du möjligheten att utforma och utveckla vår garantiprocess och våra garantiupplägg och samtidigt skapa en avdelning som genomsyras av hög kunskap och en stark känsla för kundservice. Hos oss blir du en viktig spelare i morgondagens bilaffär och din insats kommer både att synas och göra skillnad.
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Marcus Sölvin på 070 074 59 18. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!