Teamledare till helpdesk inom bank sökes

Teamledare till helpdesk inom bank sökes

Arbetsbeskrivning

Som teamledare kommer du att följa bankens ledningsprinciper, som är att bygga förtroende, inspirera och visa mod. Du kommer också att arbeta tillsammans med ditt team för att uppnå deras mål och personliga utvecklingsplaner.

Om tjänsten
Som Teamledare Helpdesk kommer du att leda en team bestående av 6 kollegor som arbetar både i Stockholm och på distans. Ditt team ansvarar för att ge support till alla anställda inom banken. Vi hanterar främst ärenden i bankens ärendehanteringssystem och tar emot cirka 200 ärenden om dagen. Helpdesk ansvarar även för kontraktshantering och ger support när det gäller våra lokaler och de tjänster som finns tillgängliga där, såsom frukt, städning, fastighetsteknik och kösystem. Vi har nära kontakt med fastighetsägarna för våra kontor och med de externa leverantörer vi samarbetar med. Vi stödjer även reserelaterade frågor inom banken och hållbarhetsfrågor. Helpdesk samarbetar också nära med alla avdelningar inom organisationen, inklusive vår avdelning för bygg och utveckling, nationell facility service, facility service och andra.

I din roll som Teamledare Helpdesk kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

- Ansvar för att hantera och fördela ärenden inom teamet
- Coacha och utveckla teammedlemmarna
- Säkerställa att hög kvalitet och effektivitet upprätthålls i supportleveransen

Tjänsten som Teamledare Helpdesk är ett konsultuppdrag med planerad start  den 7 augusti och pågår initialt i 1 år.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och coacha team inom support- eller helpdesk-området. Du har god kunskap om ärendehanteringssystem och erfarenhet av att hantera en hög volym av ärenden. 

För att trivas och lyckas i rollen som Teamledare Helpdesk är det viktigt att du är en inspirerande ledare som kan skapa förtroende och engagemang. Du är bra på att kommunicera och har förmågan att lösa problem och fatta beslut. Du är också strukturerad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.

Viktigt för tjänsten är:

- Erfarenhet av att leda och coacha team inom support- eller helpdesk-området
- Kunskap om ärendehanteringssystem
- Förmåga att hantera en hög volym av ärenden
- Flytande i svenska och engelska, tal som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan

Kontakt

Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 15 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024