OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM UPPDRAGET
Rädda Barnens IT-team ansvarar för hela IT-området inom Rädda Barnen Sverige. En viktig del av IT's uppdrag är att ansvara för drift, operations och support vilket innebär ansvar för hantering av Rädda Barnens server och klient-plattformar, IT-säkerhet, virtuella miljöer, klientplattform, applikationer samt nätverk. Vi söker nu en ny kollega som både kommer jobba praktiskt med allt som rör operations samt ha ett teamledaransvar för de medarbetare som jobbar med operations. Som teamledare har du ansvar för att arbetsleda gruppen i vardagen men inget formellt personalansvar.
I uppdraget ingår att:
- Leda ett team av operations - och supporttekniker där ni omsätter verksamhetsbehov till funktionalitet
- Ansvara för och operativt arbeta med operativ drift av servermiljö, virtuell miljö, nätverk, back-up och applikationsdrift
- Ansvara för administration, underhåll och utveckling av MS 365 miljön, Active Directory samt integrationer
- Ansvara för beställning från tredje part samt kvalitetssäkra leveranser
- Problemanalys och lösningsbeskrivningar
- Ansvara för att underhålla teknisk och administrativ systemdokumentation, applikationssupport samt planering, utveckling och underhåll av klientplattform och säkerhet
- Ansvara för analys och beskrivning av förändringsbehov gällande IT-plattformar
- Ansvara för och vara delaktig i tekniska utvecklingsprojekt
VEM SÖKER VI?
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT-operations, samt att du tidigare har haft ett ansvar som chef eller teamledare. Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom IT/teknik och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Du har erfarenhet av att arbeta med förändringsledning, är van att ansvara för och driva projekt och trivs med att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde.
De tekniska kompetenskraven för rollen är följande:
- Microsoft klient och server (klient: Windows 10, server: 2008-2019)
- Active Directory, DHCP, DNS (intern & extern), GPO, LDAP, certifikathantering, Radius, RDS (Terminal Server), Powershell, SNMP, KMS
- Microsoft Defender & Firewall, F-Secure antivirus
- Exchange (MS 365)
- Sophos UTM, SSL VPN, Site-to-Site VPN
- Backup: Veeam (disk & tape-backup samt SureBackup)
Följande tekniska kompetenser är meriterande:
- VLAN, switch & routing konfiguration (HPE Aruba Procurve), LAN & WAN, MPLS
- Hypervisor: VMware vSphere & vCenter
- HPE 3Par (bladservrar, SAN, Virtual Connect, SSMC, Oneview)
- Serverhall drift (Dieselaggregat, Kylsystem, Brandsläckning, drift/larm/övervakning)
- WiFi: HPE Aruba Airwave & Clearpass
- MS Azure
Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva våra värderingar. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/) Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att leda och inspirera andra, leverera resultat, god kommunikativ förmåga och samarbetsvilja samt en flexibel- och lösningsorienterad inställning.
LÅTER DET INTRESSANT?
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Alvik. Vid frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Maximilian Shakrokni. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan senast 17 december, urval och intervjuer sker löpande.
Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande.
Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer HÄR. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-och-riktlinjer/)