OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?
Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.
Ansvar och arbetsuppgifter
IT-supporten utgör en gemensam, enhetlig kontaktyta för felanmälan, beställningar, support och information till användarna inom Försäkringskassan, samverkande myndigheter och andra externa samarbetspartners. IT-supportens primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport i IT relaterade frågor samt telefonifrågor (mobil) som inkommer via telefon, chatt eller IT:s ärendehanteringssystem. IT-supporten är den första kontaktytan för användarna på Försäkringskassan och för våra samverkade myndigheter.
I din roll som Teamledare för IT-supporten i Stockholm kommer du att arbeta operativt och ansvara för att det dagliga arbetet i teamet fungerar väl. Det ingår att regelbundet återkoppla till teamet gällande ärendehantering. Rollen som Teamledare är varierande och innebär ett stort ansvarstagande. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att se till att processer, arbetssätt och dokumentation upprätthålls. Vid hög belastning på IT-supporten kan du som Teamledare komma att jobba mer operativt med att ge teknisk support till användare om behov finns. Vidare kommer du att jobba med uppföljning och utveckling av återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa. Deltaga i aktiviteter samt projekt är också en del i din roll som Teamledare.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av att leda team
• har mycket goda tekniska kunskaper
• har goda kunskaper samt erfarenhet av ITIL
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• har en god pedagogisk förmåga
• har erfarenhet och kunskap av att arbeta med utveckling av IT-Support
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande ärendehanteringssystem
• certifierade utbildningar inom IT
• erfarenhet av liknande arbete inom IT-Support
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm. Provanställning kan bli aktuellt. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.
Kontaktpersoner
Chef: Bogdan Andric 010-112 40 14 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg, 010-112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Magnus Näslund, Saco-S: Amelie Johansson, Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via växelnumret 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-05-04. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.