Teamledare till Kundcenter i Lund

Teamledare till Kundcenter i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Administrativa Service Center med cirka 400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.

Kundcenter är en del av Gemensam servicefunktion och finns till för att ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter växa som område. Idag är vi cirka 110 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund.

ARBETSUPPGIFTER
Är du analytisk och brinner för att ge god service? Tycker du dessutom om att coacha och stötta medarbetare? Då kan rollen som teamledare hos oss på Kundcenter vara rätt för dig!

Som teamledare arbetar du med den dagliga arbetsledningen av arbetsgruppen och samordning av verksamheten. Du stöttar enhetschefen i den dagliga driften och bidrar på så sätt till att enhetens överenskomna mål uppnås. Större delen av dagen handleder, stöttar och coachar du dina medarbetare.

I rollen som teamledare ansvarar du även för schemaläggning och bemanning. Vidare är du teamets kontaktperson gentemot resten av verksamheten och det är du som ansvarar för att rutiner uppdateras och anpassas i linje med verksamhetsförändringar, flyttar och omorganisationer.

För att ge dig som teamledare en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete får du en introduktionsutbildning inom exempelvis kommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är måna om att skapa tydlighet kring våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom medlyssning och uppföljning av statistik.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Då vi arbetar i många olika system behöver du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande roll, gärna från callcenter, kundtjänst eller växel.

För att trivas i rollen tror vi att du drivs av att se andra utvecklas. Dessutom brinner du för god service och sätter alltid kunden i centrum. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa höjd kundnöjdhet. För att bli framgångsrik i rollen förutsätter vi att du tar ett stort eget ansvar, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Vidare är du effektiv, stimuleras av förändring och är flexibel i arbetet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024

19 november 2024

18 november 2024