OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren teamledare för ett vikariat på ca ett år till Öresundskraft!
Älskar du att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat?
Drivs du av att arbeta kund- & servicenära?
Då kan det vara du som är Öresundskrafts nya Teamledare till Kundcenter!
Om tjänsten
Energimarknaden och elpriserna har det senaste året blivit ett högaktuellt ämne vilket märks både i media och inte minst bland våra kunder. Med förändringar i vår omvärld och nya förutsättningar och behov hos kunderna har Öresundskraft som energibolag fått en alltmer betydelsefull roll för hur samhällets energisystem och försörjning ska säkerställas på både kort och lång sikt. Vår målsättning är att kunna förse våra kunder och nordvästra Skåne med en hållbar och trygg energitillvaro, med hög kundnöjdhet. Det är där du kommer in i bilden!
För att du ska trivas i rollen som Teamledare på kundcenter är det viktigt att du är en motiverad ledare som brinner för att samarbeta och leda andra till framgång. Teamledaren har ett samordnande ansvar för den dagliga verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att planera och strukturera arbetet samt coacha och motivera teamet att nå uppsatta mål. Som teamledare stöttar du enhetschefen i uppföljning och utveckling av teamet, arbetssätt och processer, kvalitetsarbete och mål samt att säkerställa utbildning och introduktion av nya medarbetare. Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.
I rollen ingår ej personal-, budget- och arbetsmiljöansvar respektive arbetsuppgifter som ligger inom enhetschefens ansvarsområde.
År 2022 och 2023 blev Öresundskrafts Kundcenter utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen – nu behöver vi dig för att behålla platsen på prispallen och fortsätta leverera kundupplevelser i högsta klass!
Arbetsuppgifter:
• Samordna, planera och strukturera det operativa arbetet för teamet utifrån verksamhetens mål
• Stötta enhetschefen i rekrytering, förbättringsarbete och andra förekommande arbetsuppgifter för teamet
• Coacha medarbetare med syfte att nå uppsatta mål
• Stötta medarbetare i teamet att hantera ärenden/arbetsuppgifter av större komplexitet
• Uppföljning av resultat och mål för teamet
• Planera och säkerställa introduktion av nyanställda
• Följa upp och säkerställa kvalitetsarbete, rutiner och processer
• Omvärldsbevakning, identifiera utvecklingsbehov, föreslå och initiera förbättringsarbete/effektiviseringar
Din profil
Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av att arbeta inom kundservice samt förståelse för kundserviceprocesser
• 2-3 års ledarerfarenhet
För att framgångsrikt axla rollen som Teamledare ser vi att du:
• Har erfarenhet av coaching och arbete med arbetsgrupper
• Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
• Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
• Har kapacitet att motivera och engagera andra
• Är strukturerad och organiserad med förmåga att planera och prioritera arbetet
• Har stor problemlösningsförmåga och förmåga att hantera utmaningar
• Är teamorienterad
• Är positiv och har konstruktiv attityd gentemot människor och arbetsmiljö
Vi ser det som en självklarhet att du i din roll som Teamledare aktivt bidrar till en rolig, inkluderande och hjärtlig arbetsplats eftersom vi vill att alla våra medarbetare ska kunna ha kul och trivas ihop på jobbet. På Kundcenter är vi ett härligt gäng som gillar att umgås med varandra och hittar på roliga saker både på och ibland utanför arbetet.
För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!
Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Öresundskraft.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.
Fackliga kontakter
Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 35 51
Angelica Grosser, Vision, 042-490 35 13
Om verksamheten
Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".
Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09