TEAMLEDARE TILL KUNDSERVICE

Arbetsbeskrivning

Förlagssystem erbjuder logistiktjänster och våra största uppdragsgivare är bokförlag, bokklubbar samt internetbokhandlare. Dessutom har företaget Sveriges bredaste sortiment av böcker mot bokhandeln. På senare tid har vi även breddat vårt erbjudande och erbjuder våra tjänster till marknader utanför bokbranschen, då under varumärket Proflog.
Förlagssystem omsätter cirka 250 Mkr och har omkring 210 anställda. Huvudkontoret är beläget i Stockholm medan lagret, produktionen och flera administrativa funktioner finns i Falun.
Till vår grupp Förlagsservice som är en av våra tre grupper inom Kundservice har vi en dedikerad grupp medarbetare som arbetar nära våra förlag i de vardagliga ärendena.
Arbetsuppgifterna inom Förlagsservice består bland annat av administration avseende inleverans av böcker och godkännande av nya och befintliga artiklar, artikelregister, rabattupplägg för centrala inköp för återförsäljare, omkodning av artiklar, nyhetssläpp av nya artiklar, avtalsansvar för våra Kommissions- och basavtalskunder, svara på frågor och hjälpa till med övriga distributionsrelaterade frågor.
Nu söker vi en teamledare till vårt härliga gäng i Stockholm. Gruppen består av fyra medarbetare som har lång erfarenhet av vårt företag och våra uppdragsgivare.
TEAMLEDARE TILL KUNDSERVICE
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning, samt dokumenterad erfarenhet från arbete i ledande position. Vidare förutsätter tjänsten en god administrativ och kommunikativ förmåga.
Du är noggrann och strukturerad samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift och då vi hanterar flera olika system är god datavana en förutsättning.
Du är stresstålig och kan jobba i ett högt tempo om arbetet så kräver. Vi ser gärna att du som söker är mycket serviceinriktad och har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom Kundservice.
Du rapporterar till Kundservicechef.
Det huvudsakliga ansvarsområdet innefattar:
Att leda och prioritera det dagliga arbetet för vår avdelning Förlagsservice inom Kundservice
Vara en länk mellan uppdragsgivare och företaget
Ansvarar för att alla inkommande ärenden hanteras snabbt och korrekt
Sätta mål och mätetal för gruppen
Ansvara för att arbetet utförs kostnadseffektivt och att uppsatta KPI mål uppnås
Vara med och utveckla avdelningen tillsammans med medarbetare och chefer

Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Vägleda medarbetare i det dagliga arbetet
Planera, fördela och prioritera arbetet inom gruppen
Mäta och vid behov upprätta nya KPI tal
Upprätta, utforma och uppdatera instruktioner och rutinbeskrivningar
Delta och vid behov leda och genomföra kundmöten externt hos kund eller på Förlagssystem.
Hålla och leda avdelningsmöten
Vara behjälplig och implementera nya funktioner/tjänster internt och mot uppdragsgivare
Återrapportera/framföra önskemål och kundkrav till Kundservicechef och vid behov till Marknadschef
Vara operativ i det dagliga arbetet

Tjänsten kommer att ha startdatum snarast möjligt.
Som Kundservicemedarbetare är det viktigt att alltid ha kunden i fokus, att vara positiv, noggrann, lösningsorienterad, stresstålig och att ha förmågan att ta eget ansvar och prioritera. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper och söker dig som tillsammans med oss vill arbeta för att uppnå vårt mål, att bli branschens bästa Kundservice!
Välkommen att kontakta Kundservicechef Linda Elgström med eventuella frågor och funderingar på telefonnummer 070-849 95 48
Om detta låter intressant hoppas vi på att du skickar in en ansökan!
Din ansökan vill vi ha via mejl senast den 6 december till jobb@forlagssystem.se. Skriv ”Teamledare Förlagsservice” som mejlrubrik.
Intervjuprocessen kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förlagssystem AB (Huvudkontor) FALUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Besöksadress

Tunavägen 90
FALUN

Postadress

Box 735
FALUN, 79129

Liknande jobb


Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024

19 november 2024

18 november 2024