OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig spelare i ett spännande samhällsviktigt företag som arbetar med hållbar och problemfri utveckling av vattenrelaterade frågor i Nordvästra Skåne? Har du erfarenhet av att jobba inom kundservice och som Teamledare samt är nyfiken, resultatorienterad, lyhörd och en god kommunikatör? Då kan tjänsten som Teamledare vara jobbet för dig!
Om NSVA
Vi som arbetar på NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp, vet att vi har ett av de viktigaste jobben som finns. Vi ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten vi släpper följer de lagar och krav som finns. Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en av oss. Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att vi kan leverera det resultat som samhället förväntar sig av oss. Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte sätter vi fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver oss. Vi är idag cirka 250 medarbetare.
"NSVAs värdegrund vilar på de tre fundamenten kompetens, ansvar och arbetsglädje. Med värdegrund avses de riktlinjer som ger förutsättningar för den enskilde medarbetaren att agera i vardagen och skapa ett enhetligt beteende – varumärkets personlighet."
Avdelningen Kundnära tjänster
Avdelningen ansvarar för att utföra tjänster till våra ägarkommuner inom områdena kundservice, växel och reception, fakturering och kravhantering gällande bruknings- och anläggningsavgifter, planering, byte och kontroll av vattenmätare, planering och hantering av övriga mätarärenden, kundkommunikation samt intern och extern kommunikation.
Kundnära tjänster söker nu en Teamledare som ska leda kundserviceteamet i Helsingborg. Detta är en direktrekrytering till NSVA och tjänsten startar som en provanställning på 6 månader som sedan övergår till en tillsvidaretjänst. Starten är enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter som Teamledare
Rollen som Teamledare är en central och mycket viktig roll för NSVA när det gäller att skapa förtroende och goda relationer med kunder och övriga samarbetspartners i organisationen. I många avseenden är kundservice kundens första möte med oss vilket ställer stora krav på gott kundbemötande och effektivt handlande. Du verkar många gånger som spindeln i nätet när olika frågor och projekt ska hanteras. I din roll som teamledare har du ansvaret för att coacha teamet och att effektivisera och förbättra arbetssätt och processer.
I dina ledarskap och coaching-relaterade arbetsuppgifter ingår medlyssning och coaching av kundserviceteamet, hantering av vissa kundärenden, ledning av det dagliga operativa arbetet, schemaläggning av teamet, skapa, följa upp och analysera KPI:er, att medverka vid rekryteringar samt att förbereda och medverka vid avdelningsmöten.
I arbetsuppgifterna som handlar med om verksamhetsutveckling ingår applikationsansvar för att driva utvecklingen av ärendehanteringssystemet Lime samt Telefoni och EastCoast, ledning av förvaltningsgrupp för system, uppdatering av- och försäkring om att rutiner och processer efterlevs samt att nya skapas vid behov, uppdatering av avdelningens information i verksamhetssystemet, att ta fram och redovisa statistikrapporter i såsom Lime, Puzzel och NPS, skapande av mappar utifrån en bra struktur samt kvalitetssäkring av relevanta processer.
Dina egenskaper
Du är positiv och nyfiken samt trivs med ett högt tempo och en dynamisk arbetskultur där beslutsvägarna är korta och initiativ välkomnas. Följande är du resultatorienterad och har en stor passion för att utveckla människor med en känsla för affären. Du har naturligt goda ledaregenskaper och är en god kommunikatör samt kan ta tuffare samtal. Självklart brinner du för serviceyrket och har en djup kunskap i vad det innebär att arbeta i en kundservice som vill ge den bästa kundupplevelsen. Du är van vid att arbeta självständigt men det är viktigt att du välkomnar samarbete med dina kollegor. Som person har du förmågan att arbeta effektivt i både högt och lågt och trivs med en fartfylld vardag där du får ta mycket eget ansvar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med erfarenhet och en bakgrund av att arbeta med kundservice och support som Teamledare. Du trivs i att arbeta hands on och tillika strategiskt för att utveckla funktionen och skapa processer som gör att vi kan stötta våra kunder och samarbetspartners, förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller. Du är strukturerad, noggrann och har goda IT-kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av CRM-system. Vi genomgår en förändringsresa i vårt arbete och det är meriterande om du har drivit ett förändringsarbete från början till slut med ett gott resultat.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar NSVA med Barona. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Hyllienmark på isabelle.hyllienmark@barona.se.
Varmt välkommen med din ansökan!