OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Kollektivtrafikförvaltningen UL ansvarar för och utvecklar kollektivtrafiken i Uppsala län som en del av Region Uppsala. Trafikplanering- och utveckling, administration, kommunikation, försäljning samt kundtjänst bedriver vi i egen regi. Trafiken är upphandlad och utförs av trafikföretag – med totalt 450 bussar och 11 tåg - under varumärket UL.
På förvaltningen arbetar ca 90 personer med bl.a. strategisk utveckling, trafikplanering, biljettförsäljning, teknik och infrastruktur, administration och kommunikation. Tjänsten tillhör avdelningen Försäljning och Kommunikation som ansvarar för och arbetar med biljetterbjudandet och kommunikationen till kund samt utvecklingen av försäljning och distribution av biljetter. Driften av UL:s egen kundtjänst ingår också i uppdraget. Avdelningen består idag av 18 personer med olika ansvarsområden samt 35 personer som arbetar vid kundtjänst.
Arbetsuppgifter
Som teamledare ansvarar du för den operativa arbetsledningen och utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet Intäkter & Resor. Din utmaning blir att initiera och koordinera aktiviteter som utvecklar verksamheten och bidrar till att försäljningsmålen uppnås. Att vara aktiv i externa affärsrelationer med målgruppen företag och organisationer kommer vara en betydande del av arbetsveckan. Att stötta medarbetarna i det dagliga arbetet och säkerställa att bemanningen är optimal för det aktuella arbetsläget är en viktig uppgift i tjänsten. Du kommer arbeta i tät samverkan med dina kollegor i arbetsgruppen och stötta upp administrativt vid behov.
Tjänsten innebär en plats i avdelningens ledningsgrupp.
Utbildning/erfarenhet
Du har relevant utbildning, gärna projektledarutbildning och erfarenhet av ledarskap. Dokumenterade kunskaper om projektarbete, försäljning, marknadsföring, mobility management samt B2B-arbete är meriterande.
Du är positiv, driven och trivs bra i rollen att ta initiativ samt leda och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har hög social kompetens för att kunna etablera och underhålla kund- och samverkanskontakter. Du är strukturerad i ditt arbete och håller god ordning. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska och har vana av att presentera och prata inför andra. Du har även mycket god datavana och lätt att sätta dig in i nya system.
Sluttext
För mer information, kontakta:
Avdelningschef Nikodemus Kyhlén, 018-611 19 06, nikodemus.kyhlen@ul.se
Administrativ chef/HR chef, Sofia Reinholdsson, 018-611 19 73, sofia.reinholdsson@ul.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@ul.se
För Saco Ammar Korshed, 018-611 19 19, ammar.korshed@ul.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Apply via client homepage
https://goo.gl/jz9yCG
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se