OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cygate, Sveriges främste systemintegratör, erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Vi har kunder inom alla marknadssegment och förmånen att leverera trygghet och säkerhet till de viktigaste företagen och institutionerna i landet. Kunderna anlitar oss för att öka sin effektivitet och lönsamhet. Med optimal nätverkslösning utnyttjas processerna bättre och företaget blir därmed mer lönsamt. Huvudkontoret ligger i Solna i Stockholm och filialerna finns i Göteborg, Malmö, Umeå, Jönköping, Linköping Växjö, Gävle och Borlänge. I Sverige är vi 170 anställda. Vi söker en serviceinriktad och ansvarsfull person till vår Service Desk i Solna. Personen ska leda ett team som handlägger supportärenden för våra kunder. Service Desk registrerar ärenden, skickar dem vidare till rätt tekniker och följer dem fram till avslut. De flesta ärenden kommer från kunder med servicetavtal men även interna frågor hanteras av där. Som teamledare kommer du att ansvara för en grupp på 4 personer. Förutom att leda gruppen innebär jobbet även budgetansvar och vidareutveckling av våra tjänster. Du kommer också att vara med på säljbesök och presentera avdelningens funktioner. I tjänsten ingår ca 50 % operativt arbete. Du behöver ett visst mått av nyfikenhet och kreativitet och det är viktigt att du är en drivande person med intresse för långsiktiga kundrelationer. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, även på engelska. Om du har kunskap om ITIL eller är certifierad så är det meriterande. Du har lätt för att samarbeta, prioritera och tycker om att vara ute i verksamheten. Om du är en serviceinriktad person som är både noggrann och effektiv och dessutom har förmåga att engagera och leda personal så passar du bra för det här jobbet
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Birelius
+46 725098356
Fahbina Hussain
+46 725098052
Leif Ljungsäter
+46 76-762 62 35