Teamledare till Service Desk IT

Arbetsbeskrivning

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

KAPPAHL SÖKER TEAMLEDARE TILL SERVICE DESK

Vi utökar nu vår IT avdelning med en teamledare för Service Desk. Vi erbjuder en möjlighet att från start få vara med och leda teamet mot nya utmaningar och mål.

Ditt ansvar
Som teamledare ansvarar du för att leda, styra och koordinera teamet samt bidra i det operativa dagliga arbetet på IT-avdelningen. Du koordinerar och planerar teamets arbete, driver ständiga förbättringar efter önskemål både från IT och vår verksamhet. Du ansvarar för planering och uppföljning av teamets resurser samt hanterar externa resurser för teamet vid behov. Arbetet innebär ett tätt samarbete med övriga team inom IT, IT-ledning samt att du har en kontinuerlig dialog med vår verksamhet för att fånga och säkerställa deras behov. Du ansvarar för att våra interna rutiner och processer efterlevs och att teamet bidrar till att de utvecklas.

Din kompetens
Du har en akademisk examen och har minst fem års erfarenhet inom IT med fokus på support och som chef/ledare. Du arbetar process- och målinriktat och gillar att se till att saker händer. Du har god erfarenhet av support- och driftsfrågor i den operativa verksamheten med inslag av strategiskt arbete. Din nyfikenhet och lyhördhet gör det lätt för dig att hantera och förverkliga organisationens behov och omvärldens trender. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt, tydligt och pedagogiskt sätt i skrift och tal på svenska såväl som på engelska.

Din personlighet
Du har tydliga ledaregenskaper, uppskattar att stå inför nya utmaningar och stimuleras av att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en organisation i förändring. Du är lösningsorienterad och duktig på att strukturera eget och andras arbete utifrån arbetsbelastning och tidplaner. Du är prestigelös, har lätt för att bygga relationer och hantera många kontaktytor samtidigt som du har en hög integritet.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot senast den 16 augusti. Vi arbetar med löpande urval så dröj inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Berndt Hybner, TF IT Operations and Service Manager, på telefon 031- 7715777.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KappAhl
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ö.k
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juli 2015

Besöksadress

Box 303
None

Postadress

Box 303
Mölndal, 43124

Liknande jobb


23 december 2024

Engineering Manager

Engineering Manager

21 december 2024

Corporate IT manager

20 december 2024

20 december 2024