OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i norra Stockholm söker vi nu en teamledare till bolagets first line support. Företaget är ett IT-bolag som förvaltar infrastrukturen för sina kunder och har ett 50-tal anställda idag.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som Teamleader på first line support (servicedesk) är en arbetsledande, uppföljande och administrativ roll. Primärt ansvar är att säkerställa att samtliga inkommande ärenden hanteras enligt föreskrivna processer och rutiner samt att reaktions- och lösningstider ligger inom respektive kunds SLA.
Rollen innebär även ett huvudansvar för merparten av alla administrativa ärenden som kommer in till servicedesk. Detta gäller ärenden så som kontoadministration, behörighetsförändringar och beställningar. Du kommer även att agera dispatcher och skapa processer och rutiner för att utveckla verksamheten samt ansvara för schemaläggning och coaching av gruppen. Du förväntas även att vid hög arbetsbelastning stödja first line support med att själv motta och lösa ärenden.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom Servicedesk/helpdesk där du är van vida att arbeta gentemot kunders SLA. Du är en person som vill ta ett större ansvar och vill utvecklas i en roll som teamledare, där du får möjlighet att stötta och coacha andra.
Vi ser gärna att du har tidigare fått ett större administrativt ansvar där du har deltagit i kundspecifika projekt exempelvis.
Du har goda tekniska kunskaper inom Microsoft relaterade produkter, Active Directory, Windows Operativsystem, Exchange och Windows Server. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
Som person är du social och utåtriktad. Vi ser gärna att du är noggrann och har en förmåga att se lösningar på problem. Du tar gärna rollen som ledare och trivs med att stötta och coacha andra.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller alexander.adolfson@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, teamleader, team leader, support, service desk, servicedesk, IT technician, konsult, Consultant, data, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229