Teamledare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

För vår verksamhet IT Solutions söker vi just nu en Teamledare till vår Servicedesk i Linköping. Centric IT Solutions jobbar med marknadens bästa IT-lösningar inom Outsourcing, Retail och Management Services.

Centric är ett holländskt  bolag med verksamhet i 8 europeiska länder och har idag 5000 medarbetare som arbetar med tjänster inom IT. I Sverige har vi varit verksamma sedan 2007 och har idag över 300 anställda konsulter inom IT-infrastruktur.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som Teamleader för vår support (servicedesk) är en arbetsledande, uppföljande roll. Primärt ansvar är att teamet presterar så bra som möjligt samt även säkerställa att samtliga inkommande ärenden hanteras enligt föreskrivna processer och rutiner samt att reaktions- och lösningstider ligger inom respektive kunds SLA.

Förutom att du kommer ha en ledande roll i teamet så har du hand om ärenden så som kontoadministration, behörighetsförändringar och beställningar. Du kommer även att agera dispatcher och skapa processer och rutiner för att utveckla verksamheten samt ansvara för schemaläggning och coaching av gruppen. Du förväntas även att vid hög arbetsbelastning stödja suporten med att själv motta och lösa ärenden.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet inom Servicedesk/helpdesk där du är van vida att arbeta gentemot kunders SLA. Du är en person som vill ta ett större ansvar och vill utvecklas i en roll som teamledare, där du får möjlighet att stötta och coacha andra.

Vi ser gärna att du har tidigare fått ett större ansvar där du har deltagit i kundspecifika projekt exempelvis.

Du har goda tekniska kunskaper inom Microsoft relaterade produkter, Active Directory, Windows Operativsystem, Exchange och Windows Server. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Som person är du social och utåtriktad. Vi ser gärna att du är noggrann och har en förmåga att se lösningar på problem. Du tar gärna rollen som ledare och trivs med att stötta och coacha andra.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller mikael.fjellstrom@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, teamleader, team leader, teamledare, team ledare, arbetsledare, gruppchef, helpdesk, help desk, service desk, servicedesk, konsult, Consultant, data, IT-technician, Linköping.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024