OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en driven teamledare för anställning hos Skandiabankens kundservice. Beskrivning av företaget: Skandiabanken startade 1994, då som den första renodlade telefonbanken. Den nya banken gjorde revolution på den svenska bankarenan och satte med sina enkla och prisvärda villkor press på storbankerna. Idag är Skandiabanken en prisbelönt internetbank där kunderna kan göra alla sina bankärenden. Banken har verksamhet i Sverige och Norge och erbjuder marknaden ett komplett utbud inom bank, sparande och placeringar. Skandiabankens vision är att ha sparmarknadens mest nöjda kunder och missionen är att vara den ledande direktbanken genom att vara ärliga, enkla och prisvärda. Kundserviceenheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice. 2009 tillägnades enheten pris som Sveriges bästa kundservice i Teleperformance Grand Prix. Kundserviceenheten ansvarar för att aktivt informera om Skandiabankens, och övriga Skandias tjänsteutbud och ger professionell service åt våra kunder via telefon och mail. SkandiaBanken kundservice svarar för kompetent och effektiv service med hög tillgänglighet med fokus på våra kunder. Arbetsuppgifter: Som teamledare ska du genom coachning, målstyrning och uppföljning utveckla de 12-15 medarbetare som ingår i ditt kundtjänstteam. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hålla i individuella samtal, såsom lönesamtal och utvecklingssamtal samt att genom medlyssning utveckla samtals- och försäljningsteknik. Tillsammans med övriga chefer ansvarar du för att enheten når sina försäljningsmål och visioner, samt bidrar till den strategiska utvecklingen av kundserviceenheten. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag, 8-17. Krav på person; Vi söker dig som har arbetat som ledare/chef med inriktning på försäljning, gärna inom kundservice och/eller telemarketing. Du ska ha viljan och intresset av att coacha andra och har en förmåga att motivera din omgivning och leda dem genom tydlig målstyrning. Du har lätt för att samarbeta, har en förmåga att kommunicera öppet och ärligt samt trivs med ett arbete där du får ta eget ansvar och egna initiativ. Du ska ha förmåga att höja blicken och se sammanhang och lösningar på de problem som oundvikligen uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i en verksamhet som hela tiden strävar efter att nå uppsatta mål och kvalitet i våra kundkontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55
013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506
Rebecca Berg
Karolina Knutsson
Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt
Martin Danielsson