OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Regionservice, Telefoniservice Rekrytering kommer ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas.Regionservice är en relativt ny förvaltning vars uppdrag är att förse regionens olika verksamheter med servicetjänster som administration, telefoni, tvätt, transporter, städ, vaktmästeri, IT, kost, inköp, ekonomi, personal mm.Idag omfattar förvaltningen ca 3500 medarbetare.Administrativt Centrum är ett område inom Regionservice som tillhandahåller administrativa tjänster på ett antal orter inom regionen.Enheten Telefoniservice är en enhet inom Administrativt Centrum och vi har idag ca 110 medarbetare.Vårt huvudsakliga uppdrag är att leverera telefonitjänster inom Västra Götalandsregionen.Stommen i telefoniservice är våra telefonicenter som hanterar både telefonsamtal och larm dygnet runt året om.Under 2008 har ett arbete pågått med att etablera en gemensam telefoniplattform samt att samlokalisera våra åtta telefonicenter till fyra; Göteborg, Skaraborg, Sjuhärad och Fyrbodal.Detta arbete fortsätter under 2009. Som teamledare är du direkt underställd sektionschefen för Telefonicenter Göteborg.Då Telefoniservice, liksom Regionservice är under stora förändringar, krävs det att du har förmågan att vara flexibel, samt tycker det är stimulerande med förändringar och utveckling för att trivas med arbetet.Nu söker vi en teamledare för de 40-tal medarbetare som finns inom sektionen Göteborg.Sektionen består idag av tre avdelningar ?Kungälv, Sahlgrenska och Östra ?som under 2009 kommer att flytta samman i nyrenoverade lokaler på Östra Sjukhuset. Arbetsuppgifter Som teamledare ska Du leda, samordna, effektivisera och bidra till utveckling av verksamheten enligt mål och riktlinjer inom sektionen.Du har det operativa ansvaret för arbetsledningen på arbetsplatsen, och har ett dagligt driftansvar för växel och larmsystem.Du arbetar med förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär registrering och planering i vårt PA-system Heroma, samt akutrekrytering av personal.Du är kontaktperson gentemot kund vid förändringar och du ingår i ett kundteam med medarbetare från VGR IT servicecenter samt VGR IT kommunikation. Kvalifikationer Vi söker dig som har ?Relevant högskoleutbildning är meriterande ?Någon form av ledarutbildning är meriterande.?Erfarenhet av operativ personalledning.?Erfarenhet och kunskap av telefoniverksamhet.?Praktisk erfarenhet av PA-system är meriterande.?Ledaregenskaper som karaktäriseras av dialog och samverkan.?Förmågan att vara drivande och kunna arbeta självständigt.?God samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer både uppåt och nedåt i organisationen.?Förmåga att kunna fatta snabba beslut ?En hög grad av servicekänsla.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt Vi strävar efter en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56