Teamledare till Telia – Customer Operations Backoffice

Arbetsbeskrivning

Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.


Vill du ge ett coachande och närvarande ledarskap har du hittat rätt. Välkommen till vår enhet Backoffice där ditt ansvar är att se till att ditt team levererar en kundupplevelse i världsklass. Backoffice är ett viktigt och effektivt affärsstöd till vår Kundtjänst och försäljning inom den privata marknaden. Du kanske undrar hur vi på Telia skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov.

Vi erbjuder dig

* Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
* Du kommer att arbeta i en enhet som är innovativ, modig och framåt.
* Du kommer att bidra med din förmåga att se helheten och jobba med förbättringar i alla våra flöden för att stötta leveranserna till våra kunder
* Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du tillhöra ett engagerat och peppat team
* På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.


Dina arbetsuppgifter
Då ledarskap är en avgörande framgångsfaktor för oss och stor vikt läggs vid att leda och coacha teamet. För uppdraget krävs en god förståelse för kundens behov, såväl innehållsmässigt som affärsmässigt. du kommer att tillhöra enheten Customer Operations Konsument på Telia Bredband. Syftet med rollen som Teamledare är att ge medarbetare rätt förutsättningar för att möta och överträffa kundens förväntningar.

I sin korthet innebär arbetet som Teamledare att:

* Arbeta nära ditt team och ansvara för att ni levererar en kundupplevelse i världsklass
* Skapa ett team som når uppsatta mål – att stötta vår försäljning och leverera excellent service till Telias privatkunder
* Säkra kompetensen, coacha, utveckla och entusiasmera dina medarbetare genom stor vikt på vår leverans.
* Ha en kontinuerlig uppföljning av mål och konstruktiv feedback till dina medarbetare
* Bli dina medarbetares förebild genom att vara en närvarande, prestigelös och uppmärksam ledare
* Säkerställa att medarbetarna har rätt kunskap och genomföra nödvändiga utvecklingsinsatser utifrån kompetenskrav
* Agera som förändringsledare genom att identifiera, diskutera, leda och ta ägarskap runt förbättringsområden på basis av återkoppling från kunder och medarbetare
* Samarbeta med andra teamledare i ledningsgruppen för att tillsammans kunna nå framgång

Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har läst på Högskola eller Universitet, alternativt erfarenhet som motsvarar denna teoretiska kompetens. Du har även goda IT-kunskaper och är duktig i Officepaketet.
Vidare ser vi att du har minst 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet och att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.

Vi ser att du har en dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Du ser människor och brinner för att låta dem växa. Du trivs att vara en del av en helhet och att få verka i ett högt tempo. Du kan också leverera goda resultat genom ett coachande förhållningssätt. Du som är en positiv, flexibel och ansvarstagande person och som har stor känsla för service kommer att trivas i rollen. Har du dessutom förmågan att skapa goda relationer och bygga ett starkt team, kommer det här vara rätt jobb för dig!

Arbetstider
Vi tror på ett närvarande ledarskap, därför följer våra ledare sitt teams arbetstider vardagar mellan 08:00-18:00.

Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken nedan, ”skicka ansökan”.

Har du frågor om rekryteringen kan du kontakta Jennica Skånberg, 0725-604494´eller mail:jennica.skanberg@teliasonera.com

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen till oss på Telia!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Hedin
+46 8-504 533 83, +46 72-206 83 83
Ida Wärmefors-Norrby
+46 705808290
Rebecka Salomonsson
+46 725221722
Jessica Laos
+46 31-3414888
Anna Stålmann
+46 72 553 40 34
Per Sommarin

Marie Salebäck

Liselotte Olsson Leijon

Anna P. Johannsson

Johan Elwing
+46 31-3413325 , +46 70-2808325

Sammanfattning

Postadress

None
Stockholm, 10663

Liknande jobb


Säljchef i Umeå sökes!

Säljchef i Umeå sökes!

25 november 2024

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

25 november 2024

Head of Sales

25 november 2024