Teamledare Väsby direkt, med specialistkompetens kommunikation & bemötande

Teamledare Väsby direkt, med specialistkompetens kommunikation & bemötande

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att tillsammans med kompetenta kollegor vara i händelsernas centrum inom en kommun och ständigt arbeta för en hög professionell service? Har du dessutom erfarenhet av utbildning och coachning inom bemötande & kommunikation? Då kan det vara dig vi söker som Teamledare till Väsby Direkt!
Väsby Direkt är Upplands Väsby kommuns Kontaktcenter med uppdrag att vara en enkel och lättillgänglig väg in till kommunen för medborgarna och andra intressenter. Enheten har olika specialistgrupper vilka kännetecknas av en hög kompetens, ett mycket gott bemötande samt ett gemensamt ansvarstagande inför vårt uppdrag. Enheten har också hand om två receptioner samt viss internservice avseende facility management och telefoniadministration.
Tillsammans hanterar vi dagligen hundratals inkomna telefonsamtal, e-postmeddelanden, felanmälningar/synpunkter/förslag genom webben, frågor på kommunens Facebook sida, besök till kommunernas receptioner etc. Enheten löser merparten av inkomna ärenden vid första kontakten och de ärenden som ska hanteras vidare av en handläggare inom kommunen flödas effektivt vidare i vårt ärendehanteringssystem. För att nå vårt mål med en hög professionel service arbetar vi aktivt med tre delar- tillgänglighet, kunskap & bemötande.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Teamledare kommer ansvaret för bemötande & kommunikation att ligga och här vill vi ständigt vara i framkanten. Du kommer ansvara för regelbundna utbildningar samt coachning i bemötande för enhetens personal. Vidare arbetsleder och stöttar du personalgruppen i det dagliga arbetet, som ett stöd till enhetschef.  Tillsammans med enhetschef arbeta ni med övergripande verksamhetsutveckling och planering för enheten. Du kommer även att ansvara för vissa specifikt delegerade uppgifter inom arbetsmiljöområdet och träder in vid enhetschefens frånvaro.
Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen ska du ha dokumenterad utbildning i bemötande och kommunikation med relevans för rollen samt goda språkkunskaper. Vidare ska du ha erfarenhet av arbetsledning på ett kontaktcenter i offentlig sektor (eller likvärdig verksamhet) och minst ett års erfarenhet av att utbilda och coacha medarbetare i bemötande och kommunikation. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som chef eller har arbetat inom kommunal verksamhet.
Som person är du strukturerad genom att du bland annat organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines. Vidare är du en trygg och övertygande person, vilket för oss innebär att du harförmågan att skilja på sak och person samt har lätt för att vinna andras respekt och blir lyssnad på. Vi tror dessutom på att du behöver vara lösningsorienterad för att passa i rollen, det genom att du snabbt kan finnalösningar på uppkomna problem utan att tappa fokus på målet. 
Vi erbjuder dig
Väsby Direkt erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet till stor delaktighet i en fantastisk verksamhet, präglat av en positiv arbetsgemenskap med kompetenta och ansvarstagande medarbetare
Som medarbetare i den här rollen har du förtroendearbetstid och som ny får du god introduktion med bland annat introduktionsplan, kommungemensam introduktionsdag samt deltagande i internt nätverk. Övriga förmåner som anställd är friskvårdsbidrag, övriga personalrabatter och kostnadsfritt professionellt personalstöd (i form av vägledning vid privatjuridiska, psykosociala och ekonomiska frågeställningar).
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands Väsby kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024