Teamledare Verkstad - Växjö

Teamledare Verkstad - Växjö

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Connect Bus utför persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken med linjebussar, flexlinjebussar och med fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Vi ingår nu i en stor koncern där våra nya ägare CBRE Investment Management har förvärvat Norgesbuss, Trønderbilene, Torghatten Buss, Sørlandsruta, Connect Bus och Karlssonbuss.
Totalt är vi nu cirka 3 700 medarbetare och vi förfogar över 2 700 fordon och bedriver vår verksamhet på 64 depåer. Vi är den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vi har ett mycket erfaret team och en mängd kompetenta medarbetare i hela vår verksamhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer vara placerad på vår depå i Växjö och rapporterar till Trafikområdeschef.
Arbetsbeskrivning
Som Teamleader Verkstad ingår du i affärens ledningsgrupp och du ansvarar för verkstaden genom att aktivt leda, planera och säkerställa att underhåll på affärens samtliga fordon utförs i rätt tid. Du har även ansvar för att säkerställa verkstadens underhållsdokumentering och att rapportering utförs i rätt tid och med rätt kvalitet. Du ansvarar för att leda, följa upp och utveckla medarbetare samt säkerställa kompetens, du kommer även planera för bemanning. Vidare ansvarar du för garantihantering och fordonsleverantörer och ansvarar för att vid behov köpa in underhåll och/eller större reparationer. I arbetsmiljöansvaret ingår även lokaler, maskiner/arbetsutrustning på arbetsplatsen och fordonsrelaterade arbetsmiljöfrågor.
Rollen innebär ett helhetsansvar för fordon och underhåll inom affären/platskontoret. Du säkerställer att depån levererar fordon och hanterar anläggningar enligt beställd produktion på ett vinstdrivande och kvalitetseffektivt sätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga i kombination med en hög servicekänsla. Du har erfarenhet av att leda och motivera personal samt erfarenhet av förbättrings- och målstyrningsarbete. Du skall vara känd för att ha lätt att samarbeta. Det är viktigt med starkt eget driv samtidigt som du inser vikten av att arbeta i team för att nå resultat. Du arbetar strukturerat med god formåga att planera, organisera och prioritera.
Din bakgrund
Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande, 2-3 års erfarenhet av liknande befattning samt 3-5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning. Du har tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi, rapportering och analys samt avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska väl i båda tal och skrift och har körkort med behörighet lägst B, dock meriterande om du har D körkort.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning. Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse.
Ansökningsperiod
Skicka in din ansökan senast den 2023-08-15, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag.
Ansökan via mail/kontaktperson
vaxjo@connectbus.se, bifoga CV och personligt brev.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connect Bus LINDESBERG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Postadress

Skrinnaregatan 1
LINDESBERG, 71134

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024