OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största administrativa servicecenter med cirka 400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.
Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare och vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i varje kundmöte. Kundcenter är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag. Idag är vi cirka 130 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Hos oss får du möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten i stort.
På Support 2 utför vi såväl telefonsupport som administrativa tjänster åt både Regionservice och andra förvaltningar. Enheten består av cirka 30 kollegor och vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar, välkomnande, drivande, omtanke och respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.
ARBETSUPPGIFTER
Är du analytisk och brinner för att ge god service? Tycker du dessutom om att coacha och stötta medarbetare? Då kan rollen som teamledare hos oss på Kundcenter vara rätt för dig! Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team för ett vikariat på tio månader.
Som teamledare arbetar du med den dagliga arbetsledningen av arbetsgruppen och samordning av verksamheten. Du stöttar enhetschefen i den dagliga driften och bidrar på så sätt till att enhetens överenskomna mål uppnås. Större delen av dagen handleder, stöttar och coachar du dina medarbetare.
I din roll som teamledare ansvarar du även för schemaläggning och bemanning. Vidare är du teamets kontaktperson gentemot resten av verksamheten och det är du som ansvarar för att rutiner uppdateras och anpassas i linje med verksamhetsförändringar, flyttar och omorganisationer. För att ge dig en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete får du en introduktionsutbildning inom exempelvis kommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är måna om att skapa tydlighet kring våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom medlyssning och uppföljning av statistik.
Annonseringen avser ett vikariat på tio månader.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med godkänd och avslutad gymnasial utbildning. Därtill har du goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Då vi arbetar i många olika system behöver du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande roll.
För att trivas i rollen tror vi att du drivs av att se andra utvecklas. Dessutom brinner du för god service och sätter alltid kunden i centrum. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa höjd kundnöjdhet. För att bli framgångsrik i rollen förutsätter vi att du tar ett stort eget ansvar, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Vidare är du effektiv, stimuleras av förändring och är flexibel i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87