Teamledare/Teamleader till Ramirents 1st line support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Jobbar du idag i en 1st line support och vill ta nästa steg i karriären? Då kan detta vara rollen för dig!

Som teamledare i Ramirents 1st line support utgör du en viktig roll i arbetet med att utveckla och förbättra Ramirents IT-support mot intern personal. Teamet sitter i fräscha lokaler på Ramirents Sverigekontor i Kungsängen. I rollen kommer du vara en del av supportteamet bestående av fyra personer, där du har en ledande roll i teamet, dock utan personalansvar. Du kommer ansvara över att supporten levererar enligt förväntan och rapporterar till IT Delivery Manager. Här kommer du få möjligheten att aktivt jobba med utveckling och effektivisering av supportfunktionen.

Arbetsuppgifter innefattar:
- Incidenthantering, dispatching av incidenter och ansvar över backlog
- Stötta och leda supportteamet
- Daglig/veckovis uppföljning och analys av leverans
- Driva fram utveckling av supportens interna processer

Arbetets omfattning
Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider. Start så snart som möjligt.
Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ramirent med 6 månaders provanställning.

Kundföretaget
Ramirent är specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker Ramirent drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med företaget och ta företaget framåt som ett starkt varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.ramirent.se

Din profil
Kompetenskrav
Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet i en 1st linesupport eller motsvarande, där du arbetat med incidenthantering och känner dig trygg i hur en supportfunktion arbetar på ett effektivt och serviceinriktat sätt. Vi vill att du har goda generella IT-kunskaper och tidigare erfarenhet av arbete enligt ramverket ITIL. Du har även tidigare arbetat med Windows-plattformar, med fördel Windows 10. Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, danska är meriterande.

Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en självständig, initiativtagande och analytisk person. Du är inte rädd för att komma med egna idéer och har en vilja och driv att hitta utvecklingsmöjligheter i ditt dagliga arbete. Vidare är du kommunikativ och prestigelös, och trivs i en roll där du leder och stöttar kollegor med både högt och lågt. Du drivs av att jobba mot tydliga mål och är i grunden en lösningsorienterad person.

För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.

Sökord: IT, support, 1st-line, first-line, helpdesk, windows, teamledare, teamansvarig, IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, first line, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, service desk, service desk, data, Stockholm, Kungsängen

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 maj 2017

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024