OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Serviceavdelningens grunduppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler för våra hyresgäster. Vi utför kunduppdrag och underhållsuppdrag med god service och hyresgästen är ständigt i fokus. Vi ansvarar för att säkerställa god fastighetsförvaltning vilket innebär att sköta drift av mark, byggnad och installationer samt underhåll. Detta gör vi genom tillsyn, skötsel, teknisk drift och reparationer av våra fastigheter. Vi upprätthåller myndighetskrav och bidrar till att utveckla energisparåtgärder genom att driftoptimera installationer i våra fastigheter. Vi ombesörjer också vår förvaltning med vaktmästeri, reception, poolbilar och lokalvård.
Vi söker nu en teamsamordnare till område driftteknik.
Dina arbetsuppgifter:
Som teamsamordnare kommer du att samordna, vägleda och coacha våra fastighets- och drifttekniker i deras dagliga arbete. Du fungerar som stöd i tekniska frågor, ansvarar för arbetsmöten och som resurs mellan enhetschefer och din grupp. Detta innebär att du ansvarar för planering och uppföljning av områdets operativa arbete, både akuta och planerade uppdrag. Du hanterar frågor såsom avtal, ärendehantering, driftronder och omvärldsbevakning.
Du ska fungera som stöd till enhetschef med uppföljning av verksamheten, samordna funktioner på områdesnivå, säkerställa och följa upp rutiner ur både ett ekonomiskt och ett verksamhetsperspektiv. Du fungerar som kontaktperson både internt och externt på uppdrag av våra enhetschefer. Vidare medverkar du aktivt till utvecklingsarbetet genom att delta i referensgrupper och i förvaltningens arbete med ständiga förbättringar. Du sitter med i drifttekniks ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasium med bred och gedigen arbetslivserfarenhet. Du har flerårig praktisk erfarenhet av arbete med tekniska installationer i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.
Som medarbetare på serviceavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som teamsamordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.
För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet. Meriterande är också erfarenhet av ekonomisk uppföljning, avtal samt förståelse av LOU.
För denna tjänst behöver du ha B-körkort.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.