Teamsamordnare till Arbrå hemtjänst

Teamsamordnare till Arbrå hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.

Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.



Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!







Nu söker vi en teamsamordnare till Arbrå hemtjänst

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete.

I rollen som Teamsamordnare  sträcker sig arbetsuppgifterna över flera områden; arbetshandledning och samordning, planering och bemanning, kontakter och samarbete samt administration. Som teamsamordnare leder du det dagliga arbetet och säkrar att bemanningen är rätt i förhållande till brukarnas beviljade insatser, med fokus på ekonomiskt och hälsomässigt hållbar bemanning. Du har kontakt- och samarbetsytor inom och utanför den egna organisationen, bland annat med brukare och anhöriga, sjukvården och biståndshandläggare. Du har ansvar för att ta emot och planera uppstart av nya och förändrade uppdrag. Du ansvarar för anställnings- och behörighetsadministration, inköp, fakturahantering, mötesadministration och andra administrativa uppgifter.

I rollen som Teamsamordnare är du ett viktigt stöd till enhetschefen och tillsammans planerar ni gemensamma aktiviteter, följer upp verksamheten mot uppsatta mål och driver utvecklingsarbeten. Du bör känna dig trygg att prata inför grupp.

Kvalifikationer
Du som söker har gymnasieutbildning, helst med administrativ inriktning eller vård- och omsorgsprogrammet. Har du högskoleutbildning inom socialt arbete, ledarskap eller annat relevant ämne ses det som meriterande. Du har gärna erfarenhet av arbetsledning och bemanning/schemaläggning.

Vidare har du erfarenhet av planering eller logistik. Du har mycket god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du ska också ha erfarenhet av att ha arbetat självständigt och att ta ansvar för att lösa arbetsuppgifter och problem som saknar givna lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst och av  verksamhetssystemet Treserva.

Du har fallenhet för planering och problemlösning. Du har lätt för att ta initiativ och ta ledningen i olika situationer och drivs av att leda andra. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att planera och göra korrekta avvägningar och prioriteringar samt kunna väga samman komplex information. Det är viktigt att du har en positiv attityd och förhållningsätt i ditt arbete, visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du handlar alltid i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer.

Eftersom förutsättningarna mycket snabbt kan förändras, har du förmågan att hantera förändrade förutsättningar och nya situationer. Du har mycket kontakter i arbetet och därför är det av yttersta vikt att din kommunikativa och pedagogiska förmåga är god. Du som söker behärskar  svenska språket väl i både tal och skrift.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde 2024-01-02. 

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. 

Om Bollnäs kommun

Vi anställda i Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.


Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!

Sammanfattning

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024