OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Neurodivisionen Ryggsjukdomar är ett växande problem i befolkningen där bedömning av och eventuellt operation av patienter med ryggbesvär är ett viktigt och expanderade område inom neurokirurgin.Inom neurokirurgin möter vi patienter med diskbråck, olycksfall och tumörer i ryggraden och det bedrivs en verksamhet i snabb medicinsk utveckling.Vi bedriver även en omfattande konsultverksamhet i vår region.Vi behöver utveckla vårdkedjan runt dessa patienter där mottagning och operationsplanering är en central del. Du kommer att ha en viktig uppgift att hjälpa oss med att koordinera den mångfacetterade och stimulerande verksamheten där även kontakt med sjukhus i regionen ingår och vara "spindeln i nätet" vad gäller ryggverksamheten. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i nära samarbete tillsammans med våra ryggkirurger samt vårdkoordinator.Sedvanliga läkarsekreteraruppgifter såsom journalskrivning, utskrift av brev och remissvar samt diagnossättning med DRG-gruppering.Du kommer att vara ansvarig för all hantering kring dessa patienters mottagningsbesök - från att remissen kommer till oss tills dess att patienten är kallad och bokad till besök.Vi har även konsultmottagningar ute i vår region dit våra ryggkirurger åker och detta innebär en samordnade uppgift både vad gäller patienterna samt ryggkirurgernas resor m m.Arbetet innebär mycket telefonkontakt både med patienter och inremitterande instanser.Du kommer även att vara registersekreterare till Svenska Ryggregistret. Kvalifikationer Vi söker dig som har läkarsekreterarutbildning med flerårig erfarenhet från yrket.Som person är du initiativrik, flexibel och lyhörd.Du har en positiv inställning till ditt yrke och ser som Ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat.Noggrannhet och ordningssinne är andra viktiga egenskaper.Du har god samarbetsförmåga, men kan också ta egna initiativ och arbeta självständigt.Goda kunskaper i det svenska språket samt gärna även engelska.Tidigare erfarenhet av och förtrogenhet med IMX och Cosmic samt Officepaketet är önskvärt.Vi erbjuder en tillsvidaranställning.Tillträde snarast enligt överenskommelse. Hör gärna av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Larsson
018-611 20 06
Eva van der Meiden
018-611 52 82
Helena Eriksson
018 - 611 79 18
Ann-Sofi Stadell 018-6115197
Ulla Åhlander 018-6118803
Enhetschef, Torsten Flink, 018-611 25 47.
Vårdansvarig, Lena Silén, 0171-41 83 87.