OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tech Agent Program är en fullspäckad 4-veckorsutbildning med start 7 mars 2022 för dig som verkligen vill satsa. Vi tror att du kan gå hur långt som helst så länge du har rätt driv, inställning och törst efter kunskap. Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt!
Vi tror att du som söker till programmet har arbetat med service tidigare och har en längtan efter att byta bransch. Har du viljan och siktet inställt på IT-branschen, så vill vi vara din karriärpartner som gör drömmarna till verklighet. Tillsammans gör vi dig till vår nästa stjärna inom IT-support.
Om utbildningen
Tech Agent Program drivs i samarbete med BiTA (https://www.bita.eu/) som är ett ledande utbildningsföretag. Utbildningen varvas med teori, labbar och självstudier. Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Vi garanterar alla som tar examen en Stockholmsbaserad anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff - så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker.
Kursinnehåll
DEL 1 - SERVICEDESK
Den första delen av programmet kommer du att lära dig om hur en servicedesk är uppbyggd och fungerar.
1. SERVICEDESK METODER, ROLLER OCH PROCESSER
Branschens historia och framtid, terminologi, eskalering, mätetal, KCS, ITIL och Agile.
2. KUNDKOMMUNIKATION
Kundservice, samtalsteknik, frågeteknik, förberedelseteknik och kommunikation i skrift och tal.
3. STÖDJANDE VERKTYG
Fjärrstyrning, ärendehantering, telefonisystem och chat.
4. PROBLEMLÖSNING
Tankemodeller för problemlösning, frågeteknik, IMPACT, problem management och RCA.
5. KONSULTMÄSSIGHET
Intervjuteknik, retorik i presentationer, powerpoint, effektivitet, stresshantering, professionalism och integritet.
DEL 2 - TEKNIK
Den tekniska delen i programmet baseras på IT-branschens väletablerade certifieringar för grundläggande IT-kunskaper, CompTIA A + Core 1 och Core 2.
6. GRUNDLÄGGANDE IT-KUNSKAP
Core 1: Mobil (IOS, Android), nätverk (switch, router, firewalls), hårdvara, virtualisering och cloud, hårdvara- och nätverksfelsökning.
Core 2: Operativsystem, säkerhet, felsökning av mjukvara, operational procedures.
7. MJUKVARA
Patchning, distribution av mjukvara, kontohantering och Active Directory.
8. APPLIKATIONER
Office 365, SharePoint, browsers (Internet Explorer, Chrome), Acrobat Reader, fjärrstyrning.
9. TEKNISK FELSÖKNING
Laboration med utbildning i teknisk felsökning.
Villkor
Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis. Utbildningen och anställningen är placerad i Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G