Arbetsbeskrivning
Som technical lead C# på Ticket jobbar du tillsammans meddrivna och ödmjukavinnarskallar i vårt contentteam som ansvarar för att företaget har de bästa och lägsta priserna på flyg och hotell. Arbetet innebär att utveckla nya samt förbättra funktioner och system kopplade till Tickets e-handelsplattform. Vi hjälper också våra affärsägare i funktionella diskussioner. Hos oss får du stora möjligheter att vara med och leda och driva utvecklingen i våra miljöer.
Du kommer att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där det går snabbt från beslut till handling.Våra agila team är självgåendeochutvecklingsgruppen står själva för teknikvaloch andra viktiga beslut.
Vår teknikstack består till stor del av öppna tekniker och vi driftar även våra system själva. Vi jobbar mycket med .NET Core, mikrotjänster, EF Core, Kubernetes, AWS och Jenkins X.
För att trivas i rollen tror vi att du har
relevant utbildning, tex en kandidat-, magister- eller civilingenjörsexamen
flera års erfarenhet av utveckling i C#, exakt antal är inte det viktiga utan vad du kan är det som räknas
grundläggande kunskap i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
erfarenhet som senior utvecklare och med senior menar mindsetet att vara en katalysator så hela teamet presterar bra snarare än fokus enbart på eget kodande.
intresse för gränslandet mellan teknik, produkt och människa
Du fårgärna ha en bred erfarenhet av andra techspråk och miljöer.
Som person
uppskattar du att utmanas av nya tekniker, kluriga problem och att lösa dem tillsammans med andra
gillar att arbeta agilt och triggas av att snabbt lansera till miljontals kunder.
kan du kommunicera väl, är driven och har hjärtat på rätta stället.
är du självstartande och agerande inom både teknik och team
I rollen kommer du
leda teamet så att den valda lösningen matchar företagets funktionella behov och tekniska vision.
agerar mentor och utvecklar övriga teammedlemmar
ta ledarskapsroller som scrum master och liknande vid behov
intervjua, utvärdera, stödja och utveckla medlemmar i teamet
stödja och vara nära till hands för produktägare och andra stakeholders
Vi bygger och driftar själva vår e-handelsplattform med allt från utmanande backendfrågor inom skalning till att sortera hotell efter sannolikhet till köp. Givetvis har du sex veckors semester, flex så vardagen fungerar,full tjänstepension enligt ITP, hemarbete nån dag i veckan ochtrevliga reseförmåner. Huvudkontoret ligger i Sickla, fem minuter från Slussen. För Tickets anställda finns parkering utanför kontoret.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Zarko Lindkvist
0736298745
Pelle Svensson
Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Erik Bosrup