OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: 2023-09-01.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
Arbetsbeskrivning:
Vill du vara med och skapa möjlighet att fatta datadrivna beslut för linjetrafik? Beslut som i slutändan ger 1 miljon människor som reser med oss varje dag en bättre resa.
Häng då med på vår resa! - Vi söker en Tech Lead till agila teamet som jobbar med GIS och geodata som nu etableras inom grupperingen Data & Analys.
Kunden genomför en upphandling av en ny GIS-plattform, som planeras implementeras det kommande året. Parallellt behöver den nuvarande GIS-lösningen underhållas tills funktionerna konsoliderats i den nya plattformen. Verksamheten har stora behov av fler funktioner, modernisering och lättare och bättre åtkomst till GIS-data för att mer effektivt dra nytta av data för att analysera och visualisera.
Du blir ansvarig för att underhålla och vidareutveckla den tekniska GIS-lösningen och jobbar för att säkerställa skalbarhet och ett kostnadseffektivt nyttjande av geodata hos kunden. Vidare säkerställer du GIS- arkitekturens samspel i den större målarkitekturen. Du kommer jobba med produktägare, GIS-analytiker och leverantör som tillhandahåller GIS-lösningen. Som Tech Lead GIS samarbetar du tätt med övriga team, verksamhet och med övriga intressenter hos kunden. Det är därför viktigt att du har en teknisk erfarenhet, är strukturerad, kan driva ditt eget arbete och har god kommunikations och samarbetsförmåga. Även andra tjänster och produkter inom området kan komma att ingå i ditt uppdrag.
Du kommer att ansvara för att verksamhetens krav realiseras i IT-stödet och att åtgärder vidtas baserat på behov av vidmakthållande och livscykelanalys för plattformen.
Arbetsuppgifter
Nulägesanalys rörande:
- Befintliga verktyg och tjänster i produktion.
- Licenser och tillhörande avtal.
-
Tillsammans med Produktägare säkra leverantörer för support och underhåll.
-
Säkra Life-Cycle-Management av IT-miljö.
-
Identifiera och driva åtgärder att nå målarkitekturen och IT-säkerhetsdirektiv.
-
Arbeta med roadmap i samverkan med PO och våra leverantörer för genomförande.
- Svara för att tjänster levereras i enlighet med överenskomna servicenivåer.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Utbildning inom geoinformatik, GIS eller annan relevant IT-utbildning.
- Minst 3 år praktiskt erfarenhet av GIS applikationer, desktop och webbserver (tex ESRI ArcGIS, QGIS) under de senaste 6 åren.
- Har arbetat med systemlösningar med många komponenter samt inblandade intressenter i minst 3 tidigare uppdrag.
- Minst 2 års erfarenhet av drift- och förvaltning av IT-produkter och tjänster. (T.ex. förvaltning, livscykelhantering och roadmaps/förvaltningsplan).
- Minst 1 år erfarenhet av teknisk implementation av en GIS-lösning.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med agila processer och metoder, under de senaste 6 åren.
- Minst 2 års praktiskt erfarenhet med FME.
- Erfarenhet från minst 2 uppdrag av gallringsrutiner, hantering av behörigheter och övriga säkerhetsrelaterade åtgärder som krävs för både implementation, livscykelhantering och managering av IT-tjänster och system/verktyg.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Konsulten skall ha en hög teamkänsla och fungera väl i olika grupperingar och team.
- Konsulten ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.
- Konsulten ska ha god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt arbete.
- Konsulten ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.
- Konsulten ska ha god förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna bidra till stärkt samarbete.
- Konsulten ska ha förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.
Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.
- Kommunikativ
- Lösningsfokuserad
- Analytisk
- Helhetsperspektiv
- Självgående
- Tar ansvar för ledning av sitt arbete
Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström