OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på och skapa en grönare värld tillsammans med oss? Du kommer att arbeta inom Sveriges hetaste greentech-bolag som växer och söker dig som vill bidra till framtidens hållbara energiförsörjning. Vår kund har utvecklat ett världsunikt system som effektiviserar och förenklar användningen av förnybar energi. Vill du vara med och accelerera energiomställningen?
Vår kund är i början av sin internationalisering och definierar nu teamet som ska bygga deras framgång och bidra till framtidens hållbara energiförsörjning. Deras beslutsvägar är korta och det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget och att vara med och påverka din egen och företagets framtid.
Hos vår kund kommer du att arbeta i teknikens framkant och bidra till en mer hållbar värld. Du kommer att vara en del av ett växande företag och ett team som brinner för det de gör och engagerat för att nå målen tillsammans.
De har sitt huvudkontor i Stockholm men har även ett mindre kontor i Linköping. Vi tror på en flexibel arbetsmodell som ger möjlighet att delvis arbeta på distans.
Du kommer att ansvara för kundens 2nd line support och teknisk rådgivning till slutkunder och installatörer. I rollen som supporttekniker ingår du i ett dedikerat team som tillsammans arbetar för att slutkundernas installerade EnergyHub-system ska fungera problemfritt.
EnergyHub-systemen är kopplade till vår molntjänst och ditt arbete i vår 2nd line support kommer att bestå av felsökning och problemlösning av dessa system, samt teknisk rådgivning. I arbetet ingår även installations- och nätverkssupport till våra installatörer och kunder. Arbetet kan även innefatta service på plats hos kunder.
Vi söker dig med god kommunikations- och serviceförmåga som vill arbeta nära våra kunder och som vill vara med och utveckla vår kunds supportfunktion i Sverige och internationellt. Som person tror vi att du är ansvarstagande, driven och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta i team och att samarbeta för att nå ett gemensamt mål.
Ansvarsområden
Ansvara för 2nd line support.
Teknisk rådgivning.
Felsökning och Problemlösning.
Installations- och nätverkssupport.
Service på plats hos kund kan förekomma.
Kvalifikationer
Krav:
Har god datorvana och kunskap om IT och nätverk.
Grundläggande kunskap om och intresse för el och teknik.
Vi ser gärna att du är högskole-/universitetsingenjör inom energi, elkraft, IT eller data
Meriterande:
Erfarenhet från teknisk support på distans och på plats är ett plus.
Erfarenhet eller stort intresse av solceller, energilager och förnybara energikällor.
Har du erfarenhet av elinstallationer är det en fördel.
Erfarenhet av Linux, Windows och datormiljöer är meriterande.
Personliga egenskaper:
Serviceminded, Social, Prestigelös
Språk:
Behärskar svenska och engelska flytande. Andra språk, särskilt tyska, är ett plus.
Om företaget
Vi ser just nu hur ett nytt energilandskap växer fram, där fokus ligger på lokal produktion, lokal lagring och lokal förbrukning. Här kommer Ferroamp att spela en central roll, just därför att vi integrerar allt detta i fastigheter med hjälp av lokala elnät. Framtida förändringar i regelverk och lagstiftning möjliggör lokala elnät och energigemenskaper, vilket ger ekonomiska nyttor åt såväl slutkund som fastighetsägare. Dessutom bidrar det med energisäkerhet och är en mycket kostnadseffektiv lösning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044