OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett växande och innovativt företag som har som mål att skapa en grönare värld? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vår kund, ett av Sveriges hetaste greentech-bolag, söker nu en entusiastisk och driven individ som vill arbeta inom framtidens hållbara energiförsörjning.
Som anställd hos vår kund kommer du att bidra till utvecklingen av deras unika system som effektiviserar och förenklar användningen av förnybar energi. Du kommer att vara en del av ett team som brinner för det de gör och som arbetar hårt för att påskynda energiomställningen.
Du kommer att vara företagets kontakt för kundernas elsystem, med både installation och drift. Detta innebär en variation av problem eftersom slutkunderna kan vara både villaägare och stora fastighetsägare. Tillsammans med supportteamet löser du problem och ger feedback till utvecklare för att förbättra deras produkter.
Vår kund är i en spännande fas där de nu definierar teamet som ska bygga deras framgång och bidra till en mer hållbar värld. Beslutsvägarna är korta och det finns stora möjligheter till personlig utveckling och att påverka företagets framtid.
Du kommer att arbeta i teknikens framkant och få möjligheten att vara en del av ett växande företag som värderar en flexibel arbetsmodell. Vår kund har sitt huvudkontor i Stockholm, Spånga, men kommer snart att flytta till ett nybyggt kontor i Sundbyberg. De har även ett mindre kontor i Linköping.
Så om du vill vara med och påverka framtiden och arbeta inom ett spännande och dynamiskt företag, sök denna position idag!
Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för vår 2nd line support och teknisk rådgivning till slutkunder och installatörer. I rollen som supporttekniker ingår du i ett dedikerat team som tillsammans arbetar för att slutkundernas installerade EnergyHub-system ska fungera problemfritt.
EnergyHub-systemen är kopplade till vår molntjänst och ditt arbete i vår 2nd line support kommer att bestå av felsökning och problemlösning av dessa system, samt teknisk rådgivning.
I arbetet ingår även installations- och nätverkssupport till våra installatörer och kunder. Arbetet kan även innefatta service på plats hos kunder.
Kvalifikationer
Vi söker dig med god kommunikations- och serviceförmåga som vill arbeta nära våra kunder och som vill vara med och utveckla vår kunds supportfunktion i Sverige och internationellt. Som person tror vi att du är ansvarstagande, driven och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta i team och att samarbeta för att nå ett gemensamt mål.
Krav:
Har god datorvana och kunskap om IT och nätverk.
Grundläggande kunskap om och intresse för el och teknik.
Meriterande:
Erfarenhet från teknisk support på distans och på plats är ett plus. Erfarenhet eller stort intresse av solceller, energilager och förnybara energikällor.
Har du erfarenhet av elinstallationer är det en fördel.
Erfarenhet av Linux, Windows och datormiljöer är meriterande.
Utbildningar/certifieringar:
Det är meriterande om du är Högskole-/universitetsingenjör inom energi, elkraft, IT eller data
Personliga egenskaper:
Serviceminded, Social, Prestigelös
Språk:
Behärskar svenska och engelska flytande. Andra språk, särskilt tyska, är ett plus.
Om företaget
Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. I rollen kommer du komma i kontakt med olika intressanta bolag och här sätts du och din utveckling i fokus. Här finns möjligheter att ta sig an olika typer av uppdrag, projekt och roller och du kommer ha en nära dialog med din chef kring din utveckling framåt. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044