OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass och kommunikativ problemlösare som brinner för att hitta de bästa lösningarna för kunderna? Rollen som tech-support är ett perfekt nästa steg för dig som är i början av din karriär och vill ansluta dig till ett bolag med framåtanda med många utvecklingsmöjligheter. Har du ett tekniskt intresse och vill vara med och effektivisera och optimera den tekniska supporten. Sök tjänsten idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett svenskt mjukvarubolag som levererar en ledande gps-spårningstjänst för konsument- och företagsmarknaden i Europa. Deras mål är högkvalitativ service och support i världsklass. Vår kund är på en spännande tillväxtresa med siktet på geografisk expansion. Du kommer att jobba tillsammans med fem härliga kollegor i nyrenoverade öppna lokaler i Alvik Strand precis vid vattnet. Bolaget är en decentraliserad organisation där flexibilitet och positivet värdesätts och präglar dess startup-känsla! Bolaget lever efter worklife balance och har en inkluderande och social företagskultur.
I rollen som tech-support kommer du att jobba med first line-support och ha direktkontakt med kunderna. Som tech-support är förväntan att support levereras med hög kvalitet. Du kommer dagligen att hantera ärenden gällande mjukvaran från kunder och återförsäljare. Du kommer främst jobba tillsammans med två andra kollegor inom teknik och support, för att tillsammans agera lösningsorienterat och skapa den bästa möjliga kundtjänstupplevelsen för kunderna.
Några ord från din framtida kollega:
"Hos oss har man varierade arbetsdagar vilket är roligt! Vi är ett härligt samarbetsvilligt team och det märks att ledarna är otroligt måna om oss anställda."
- David Öhrn, Tech-support
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer dagligen hantera inkommande ärenden via telefon och mejl som behandlas i ett ärendesystem. Utöver detta kommer du även att:
* Hantera inkommande ärenden och registrera dessa i ett ärendehanteringssystem
* Felsöka i problem och deligera ärendet till rätt person
* Hantera förfrågningar och önskemål från kund och återföräsljare
VI SÖKER DIG SOM
- Har teknisk gymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet inom first line support
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
- Har en stark förmåga att kommunicera med andra, vara lösningsorienterad och strukturerad
För denna tjänst till att du har ett otroligt stort teknikintresse
Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper och ser att du som person är:
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Problemlösande
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Alvik strand
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult Julia Cenner (julia.cenner@academicwork.se)
Information om rekryteringsprocessen:
* Telefonintervju med Academic Work
* Peronlighets- och logiktest via Academic Work
* Djupintervju med Academic Work
* Träff och intervju med rekryterande chef hos kund
* Bakgrundcheck
* Referenstagning & beslut
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231