OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det var en gång en nordisk företagsgrupp som ville bli fler, både fler bolag och fler människor. Sagt och gjort, företaget förvärvade nya bolag och rekryterade så det yrde runt kontoret. En av de som rekryterades blev nog lite inspirerad, och bestämde sig för tillväxt på hemmaplan 😉...
..vilket leder oss fram till nuvarande kapitel. Vår kollega i fråga ska ta en liten paus för att jobba på tillväxt i familjen. Progrits-gruppen har växt så det knakar de senaste åren, både vad gäller medarbetare, bolag och kunder - men vi har bara börjat. För att fortsätta vår berättelse behöver vi din hjälp; med rekrytering av tech-profiler, five star-onboarding, kulturarbete, employer branding-arbete och allmän support inom People & Marketing till våra fantastiska dotterbolag runt om i Sverige, Norge och Tyskland.
Om rollen
I den här rollen kommer du spendera merparten av din arbetsvecka med att hitta rätt person till rätt plats då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag som utvecklar sin egen mjukvara, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Vi tror att kombinationen av hur vi arbetar med kultur, onboarding, offboarding, våra employer brands tillsammans med en personlig rekryteringsprocess, kommer göra att vi fyller våra lediga tjänster snabbare än många andra och kan utveckla våra bolag fortare och än bättre. För det är fullt fokus på tillväxt inom hela koncernen.
Den tid som du inte lägger på att hitta nya talanger kommer vara en härlig blandning av chefsstöd/bollplank, arbetsrättsfrågor och allt annat som hör en liten organisation till. Här finns det inte “någon annan” som ansvarar för dessa frågor, utan det är du och teamet som ser till att saker och ting rör sig framåt. Hur ser då teamet ut? Du vill ju inte jobba tillsammans med ett gäng galenpannor förmodar vi...
Vår inhouse-byrå som vi kallar "People & Marketing" (en vinnande kombo om du frågar oss 😊) består av en HR Manager med fokus på Talent Acquisition (hen som ska jobba på tillväxt utanför organisationen), en Tech Talent Acquisition/Researcher, en Marketing Coordinator och en Content Creator - under ledning av vår Chief People & Marketing Officer.
Det är vi som tillsammans driver employer branding agendan inom gruppen och som säkerställer att vi fyller på med nya människor i den takt det behövs. Vi tror starkt att vi som inhouse-byrå är bättre än alla tänkbara externa leverantörer. Kaxigt? Ja - och det här är rationalen bakom: Vi är kollegor med alla våra ”uppdragsgivare” i dotterbolagen, vi bygger en djup förståelse för det vi supportar inom. Hos oss får du vara en del i något större - dels vara med och utveckla vårt team men framförallt våra employer brand inom koncernen.
Om dig
Vi tror att du har jobbat med rekrytering i ett par år. Under dessa år har du tillsatt en och annan tech-tjänst och vet hur mycket kreativitet, kämparglöd och engagemang det ligger bakom varje tillsättning. Vi kan tänka oss att du har haft en bred roll i en mindre organisation tidigare, där du förutom rekrytering kanske tagit hand om spännande frågor inom HR. Kanske har du jobbat för ett rekryterings- eller konsultföretag och saknat att vara en del av ett sammanhang med bredare frågeställningar?
Avgörande för oss är din personlighet och inställning. För att trivas och fungera med resten av gänget så är du i grunden väldigt positiv lagd, dvs. det ska ha gått långt innan du menar att det är kört. Det hänger ihop med vad vi kallar "grit". Om du inte är bekant med begreppet så läser du mer om grit längre ner i annonsen.
Lika mycket som vi hoppas att ”hen som ska jobba på tillväxten på hemmaplan” kommer tillbaka efter sommaren 2022… så tror vi samtidigt att vårt team kommer behöva växa i framtiden. Även om detta är ett vikariat så är det samtidigt en möjlig språngbräda in i en väldigt spännande företagsgrupp, som vi vågar säga är unik i sitt slag i Göteborg. Låter änna kul va?!
Intresserad? Ta kontakt!
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Marcus Wigren, Chief People & Marketing Officer.
Hur det är hos oss
Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom fordon, resor och e-handel & logistik. Oavsett tillväxt i våra bolag och framtida förvärv ska vi förbli en entreprenöriell organisation som är kreativ, kundnära och snabb mellan idé och beslut. Alltså långt ifrån ett sedvanligt moderbolag som tyvärr allt för ofta blir aningens byråkratiskt, lite långsamt och hierarkiskt. Notera: vi är inget konsultbolag. Vi utvecklar våra egna produkter och tjänster i nära dialog med våra kunder. Det är så vi lyckats bli marknadsledande inom flertalet nischer!
Vad menar vi med ”grit”? Det är en väldigt viktig del i hela organisationen, inte minst i Progrits. För förutsättningarna är inte alltid optimala och du kommer inte få en detaljerad instruktion på vad du ska göra utan du får ta mycket eget ansvar. Därför måste du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss.
För just välmående och hälsa är något vi värnar om hos våra medarbetare och kollegor för att alla ska ha ett så bra liv som möjligt - på och utanför jobbet. Väl på plats hos oss så blir du en del av ett ambitiöst men prestigelöst gäng där du räknas, inte ditt namn eller fläckfria CV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Dick Darelid
Björn Erlandsson
Aras Sedaghat Amoli