OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass marknadsförare med intresse för teknik, innovationer och digitalisering? Vill du jobba med utbildningar som utvecklar både individer och samhällen? Då har vi en roll för dig!
Nu söker vi en marknadsansvarig för NTI Gymnasiet till AcadeMedias marknadsavdelning i Göteborg. Här kommer du att tillhöra ett ambitiöst, kreativt och nyfiket team som har till uppgift att stötta AcadeMedias skolor med marknadsföring och varumärkesutveckling. Kontoret är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation, men vi har hela Sverige som vårt arbetsfält.
Om tjänsten
Som marknadsansvarig för NTI Gymnasiet kommer du att bidra till att ännu fler elever får möjligheten att gå framtidssäkrade utbildningar anpassade för morgondagens utmaningar. Det är en bred roll där du får arbeta med samtliga discipliner inom marknadsföringens konst tillsammans med den designer och koordinator som också stöttar NTI Gymnasiets 29 skolor över hela Sverige.
Exempel på ansvarsområden är:
• Bidra till varumärkesutvecklingen av NTI Gymnasiet.
• Framtagande och genomförande av marknadsplan.
• Budgetera och hantera den löpande uppföljningen.
• Stödja skolorna i det lokala arbetet med att stärka skolans attraktivitet.
• Utveckla och säkerställa att varumärkets profil och tonalitet efterlevs i samtliga kanaler.
• Samla in, analysera och presentera löpande resultatuppföljning.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en kreativ ådra och är skicklig på att strukturera och göra prioriteringar i ditt arbete. Du är övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt att förstå och arbeta tillsammans med kollegor från olika delar av verksamheten. Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring.
Tjänsten omfattar inget personalansvar och du rapporterar till marknadschefen för segmentet. Räkna med uppskattningsvis 20-30 resdagar per år i syfte att besöka skolor och medverka vid aktiviteter såsom mässor och utbildningar. Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansök
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande med uppehåll under semesterperioden, dock senast 9 augusti. Vid frågor kring tjänsten, kontakta vår HR-business partner Joan Amang på 0736- 3 35 30 eller joan.amang@academedia.se.