OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder i centrala Stockholm söker vi nu en Technical Account Manager.
Som TAM på ingår du i ett sammansvetsat och härligt kundteam där all teknisk kunskap finns att tillgå - från 1st, 2nd och 3rd line till Service Delivery Manager. Här finns möjligheten för dig som på riktigt är intresserad av teknik och vill sätta dig in i detaljfrågor. Bolaget siktar på att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av deras nya gemensamma resa. Som arbetsgivare eftersträvar de en jämn könsfördelning och värdesätter såväl etnisk som kulturell mångfald.
Arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager har du ett tekniskt helhetsansvar för en av bolagets största kunder. Tillsammans med ditt team bestående av åtta personer ser du till att ni har rätt tekniska förutsättningar för att ta hand om kundens IT-miljö på bästa sätt. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har nära dialog med Service Delivery Manager och teknikerna i ditt team.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Delta i leveransmöten med kund
- Hantera förändringsarbete och aktiviteter
- Ta fram proaktiva tekniska förslag, se affärsmöjligheter samt åtgärder
- Vara mentor till övriga tekniker i teamet
Din profil och kvalifikationen
- Tidigare erfarenhet av liknande roll
- Goda kunskaper i Windows Server, Office365 och ADFS
- God förståelse om nätverk
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av Azure.
Vi tror att du som söker trivs med att vara länken mellan tekniken och kunden. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Sannolikt blir du ofta beskriven som en nyfiken och samarbetsvillig IT-generalist som inte räds att utföra arbetet själv när situationen kräver det. Eftersom arbetstempot bitvis kan vara högt ser vi därtill att du trivs när du har att göra.
Vad vi erbjuder
Företaget utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. De är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Företaget verkar i Sverige och Norge med agendan att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden och omsätter drygt 2 miljarder SEK och har cirka 1 200 medarbetare.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229