OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag heter Henrik Hilmansson och är gruppchef inom Vitec IT med ansvar för våra operations tjänster. Jag söker en prestigelös och serviceinriktad kundansvarig tekniker till mitt team. Tillsammans med riktigt tekniskt vassa kollegor jobbar du med fokus på säkerhet, långsiktighet och innovation.
Placeringsort för tjänsten är i Kalmar eller i Umeå.
Vitecs programvaror finns i hjärtat av våra kunders verksamheter och bidrar varje dag till nytta i samhället, som exempelvis digitala läs-och skrivverktyg, energiuppföljning i fastigheter, pensionskalkyler och journalsystem i sjukvården.
Vitec är en nordisk koncern och vi växer genom bolagsförvärv. Vår företagskultur och IT-infrastruktur är viktiga pusselbitar för att göra det dagliga arbetet så enkelt som möjligt för våra kollegor runt om i Norden. Som TAM ingår du i vårt sammansvetsade team på 21 personer med ansvar för teknikutveckling och drift av koncernens interna IT-system. Vitec IT har egna datacenter och våra kunder är koncernens bolag.
Vi levererar högtillgängliga lösningar på Microsoft Hyper-V och hanterar applikationsdrift via bland annat Terminal Server och IIS. Många av våra kunders data lagras i Microsoft SQL Server.
Som TAM tillhör du Operations-teamet och bär tekniskt ansvar mot kund för olika lösningar. För att upprätthålla goda relationer så kommer du att jobba nära våra kunder och i det samarbetet hitta rätt prioriteringar och lösningar för deras behov både idag och imorgon. Då många kunder har affärskritiska miljöer är det viktigt att du har förståelse för säkerhetsaspekter och tillgänglighet.
Du är en innovativ person som hjälper våra kunder att utveckla sina driftsmiljöer. Du kommer också att ansvara för leveransen av avtalade tjänster, inklusive Service Delivery Planning och Service Delivery Management.
Som Technical Account manager på Vitec kommer du att:
- Leda driftsmöten med kunderna som har höga förväntningar på säkerhet och driftstabilitet
- Projektleda vid införande eller större förändringsprojekt
- Koordinera och säkerställa korrekt dokumentation, instruktioner internt och externt mot kunden för att leverera god servicekvalitet.
Vem är du?
Jag söker dig som har en gedigen IT-bakgrund inom tjänsteleverans och systemdrift samt ett intresse för att skapa och upprätthålla goda kundrelationer.
Du är målmedveten, initiativtagande och är trygg i lösningsfokuserade dialoger.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös och serviceorienterad, då vi tror på ett nära samarbete med både kollegor och kunder.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Låter det intressant?
Sök jobbet om du vill bli en del av mitt starka team. Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till mig på 0480-44 74 28
Sista ansökningsdag: 2021-04-25
Jag ser fram emot din ansökan! Vänta inte med att skicka den, jag går igenom urvalet löpande.
Inför den här rekryteringen så har vi tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wannman
Åsa Rådbo
Jenny Beurling
Per-Christian Johansson