OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet inom IT och söker din nästa utmaning i karriären? Nu har du chansen att få bidra med din expertis och få bygga upp något från grunden. I takt med att Office Management växer söker vi en Technical Account Manager som kommer få vara delaktig i att bygga upp affärsområdet IT i Göteborgsregionen. Låter det som utmaningen du väntat på? Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager arbetar du i tätt samarbete med både kund, säljare och övrig IT-kompetens internt. Du ansvarar för att underhålla och utveckla kundens tekniska miljö, i syfte att ge våra kunder inom SME och SMB-segmentet goda förutsättningar att nå sina verksamhetsmål.
Du kommer exempelvis:
- Stötta säljare med dina tekniska kunskaper i försäljningsfasen
- Ta fram lösningsförslag åt kund i samråd med leveransteam och tillsammans med säljare förklara lösningen för kund
- Säkerställa såväl hög leveranskvalitet till kund som att den tekniska miljön fungerar optimalt
- Vägleda och rekommendera förvaltningsplaner åt kund
- Upprätthålla kundrelationer och säkerställa kundnöjdhet
Erfarenheter
För att lyckas i denna roll måste du ha goda kunskaper inom alla delar som gör ett IT-projekt, främst inom Microsoft 365/Azure, nätverksdesign och klienthantering Du behöver även ha förståelse för kunders dagliga utmaningar inom SME och SMB-segmentet.
Vidare har du B-körkort och uttrycker du dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är dessutom meriterande om du…
- Arbetat med teknisk projektledning eller som projektägare
- Är certifierad inom Microsoft 365/Azure
- Har erfarenhet av Windows-server
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha ett arbetssätt som präglas av flexibilitet, kvalité och prestigelöshet. Du har förmågan att överblicka hela kundleveransen, samtidigt som du kan dyka djupt ner i tekniken. Vidare är du självgående, duktig på att bygga relationer och din person präglas av ett driv utöver det vanliga.
Vi erbjuder
- Säljresor, kickoffer och fantastiska kollegor!
- Goda utbildningsmöjligheter. Ex. kurser via våra leverantörer CISCO, Microsoft och HP då vi har hög partnerstatus
- O.M Care: Rikslunchkort, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021
Om oss
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT (https://www.officemanagement.se/it-tjanster/), kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå.
Övrig information
- Start: hösten 2021, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: heltid, 8-17
- Placering: Mölndalsvägen 30A, Göteborg
- Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning
Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig, Niklas Akerö, på 010 858 46 37.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg
Sara Bengtsson