Technical Account Manager

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Vill du vara med på en unik och spännande resa med PayEx säljorganisation när vi optimerar oss inför framtidens utmaningar? Vi söker nu en innovativ och drivande Technical Account Manager (TAM) till enheten Omni inom Sales Sweden som aktivt arbetar med att förbättra samarbetet internt för att maximera lönsamhet hos både PayEx och kund.

Om Sales Sweden

Sales Sweden består av cirka 30 medarbetare och är indelat i tre team; Payments, Omni och Nordic accounts. Enheterna har ett stort och inspirerande ansvar i att sälja hela PayEx breda produktutbud samt att vårda och utveckla våra kunder. Läs gärna mer om våra tjänster och produkter på: http://payex.se/tjanster/

Vårt uppdrag är:

Att erbjuda företag PayEx standardprodukter på den svenska marknaden.
Kundansvar, kundnöjdhet och kundlönsamhet.
Att agera Expert på betalningar.
Omvärldsbevaka och bidra till att PayEx är i framkant avseende produkter, tjänster och säljprocesser.
Inom enheten Omni säljer och levererar vi marknadens ledande betalningslösningar för e-handel och butik. Till Omni-teamet söker vi nu en Technical Account Manager som kommer att arbeta med PayEx största kunder samt nya inspirerande kundprojekt.

Ditt uppdrag som TAM:

Ha ett övergripande ansvar för leveranser ur ett tekniskt och operativt perspektiv till PayEx nyckelkunder. Du fungerar som stöd till Key Account Managers och Sales Representatives i deras säljarbete.
Kontinuerligt kommunicera och samarbeta med PayEx olika funktioner, inom bland annat enheterna Customer Operations, IT och Produkt för att stärka tillgången till relevant information hos Sales.
Identifiera och dokumentera utvecklings- och förbättringspotential i PayEx tjänsteutbud. Det innebär även att optimera lönsamheten och utveckla användandet av våra befintliga tjänster och dess rutiner.
Analysera kundbehov och föreslå/presentera konkreta åtgärder för att genomföra kostnadsreduceringar och intäktsökningar samt maximera nyttan med PayEx tjänster hos kund.
Hantera kundkrav och föra fortsatt dialog med kunden kring nya idéer och hur PayEx kan anpassa sina tjänster eller rutiner.
Identifiera möjligheter till merförsäljning hos kunden och självständigt eller tillsammans med Key Account Managers utöka kundens tjänster hos PayEx.
Upprätthålla god kunskap om kundernas avtal och säkerställa att aktiviteter utförs enligt plan samt kontinuerligt följs upp med kund.
Hålla dig uppdaterad på förändringar i våra tjänster och rutiner samt hur de påverkar våra kunder.
Din bakgrund

Vi söker dig som:

Har flera års erfarenhet av tekniskt och operativt arbete sedan tidigare, gärna kopplat till försäljning eller digitala tjänster.
Har god kunskap och förståelse för betalningstjänster inom e-handel eller fysisk handel.
Du agerar affärsmässigt, känner till hur affärer fungerar och hur de görs.
Du har intresse av den bransch PayEx verkar inom och är intresserad av omvärld, marknad och konkurrenter.
Är resultatorienterad och kan formulera och presentera attraktiva lösningar utifrån kundbehov.
Är kommunikativt säker, initiativtagande och serviceorienterad.
Är ansvarstagande och affärsmässig med en stark egen drivkraft. Du planerar, strukturerar och driver ditt arbete självständigt och med enkelhet.
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Du är en person som vill ge det lilla extra och förstår vikten av att ge kunderna bästa service. Du trivs att arbeta med problemlösning och upplever glädje i att ge ett professionellt och trevligt bemötande i alla lägen. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor, både i arbetsgruppen och inom övriga enheter på PayEx. Vi är ett entreprenörsbolag och därför är det viktigt att du gillar högt och omväxlande tempo i en omväxlande miljö med tidvis snabba förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men sista ansökningsdag är 2017-08-31.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB Visby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 13 juni 2017

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb