OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Videnca
Videnca är ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag som erbjuder IT-drift med hög säkerhet och tillgänglighet. De levererar tjänster som få av deras konkurrenter kan leverera. Videnca brinner för att hjälpa företag att utvecklas och effektiviseras med hjälp av sin IT. För att kunna göra det med trovärdighet krävs det att Videncas organisation är väldigt strukturerad, och att de som jobbar där är bland de bästa inom sitt område. Är du inte det idag, kan Videnca hjälpa dig dit om du själv har viljan och energin, det ligger i deras kultur att ha en ständig utvecklingskurva. Viktigast är dock att ha kul på jobbet tillsammans!
Verksamheten är idag i huvudsak uppbyggd kring Videncas serverhallar som ligger i Sverige. De äger flertalet serverhallar för att möta olika kunders behov med allt från centralt läge till en högsäkerhetsanläggning. Deras tjänsteutbud sträcker sig från Servicedesk och Co-location hela vägen upp till full outsourcing.
Din roll som Technical Account Manager (TAM)
Som Technical Account Manager jobbar du tight med säljteamet och projektteamet i en viktig roll för företaget. Du ingår i teamet Service Delivery som idag består av cirka tio Technical Account Managers. Tillsammans med Business Account Manager (BAM) är TAM ansvarig för kunden, där TAM är tekniskt ansvarig. Man är en teknisk specialist i större projekt samt ansvarar för att utföra förändringsbeställning hos kunderna man ansvarar för. Att jobba som TAM är en bred roll, med ansvar för allt från att implementera rätt lösning för kund till ett totalt driftansvar till att agera 3rd line. Tillsammans med BAM jobbar TAM tight tillsammans med kunden vid exempelvis kundens driftmöten.
Leda driftmöten hos kunderna med höga förväntningar om säkerhet och driftsäkerhetUtveckling och optimering av systemen samt kringliggande tjänsterVara involverad i implementationsprojekt, förvaltning och vidareutvecklingIdentifiera eventuella ”flaskhalsar” samt åtgärda dessa
Dina kvalifikationer
Du har cirka 3 års relevant erfarenhet av Linux server eller WindowsHar erfarenhet av att skripta/programmeraAtt vara affärsmässig och se möjligheter till merförsäljning som samtidigt gynnar kundenFör dig väl på svenska och engelska i tal och skriftEftergymnasial utbildning är meriterande
För att lyckas i rollen har du en bred bakgrund som Tekniker med cirka 3 års relevant erfarenhet av att arbeta i Linux server och/eller Windows. Du är ansvarstagande med en säljande personlighet. Då rollen är väldigt bred krävs flexibilitet för att lyckas. I rollen är det viktigt att vara en lagspelare då mycket av arbetet sker med andra, samtidigt som det är viktigt att ha ett eget driv och en vilja att lära sig mer.
Vad Videnca erbjuder dig
Som anställd på Videnca har du stora möjligheter till utveckling och frihet till att utföra nya idéer, så länge det gynnar både dig och företaget. Det är företaget som erbjuder personlig utveckling utöver det vanliga, de åker på häftiga konferenser, utbildningar och resor för att ständigt utvecklas och lära sig. Deras mål är att vara det ledande företaget inom IT-drift, med ett starkt fokus på säkerhet och miljö.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Technical Account Manager till Videnca intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!