OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att kunna leverera IT-tjänster i världsklass behöver vi vara en arbetsplats för marknadens bästa medarbetare. Engagerade medarbetare är grunden till Nordens nöjdaste kunder. Vill du vara med på vår spännande resa? Vi söker nu en Technical account Manager som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Ditt arbete som Technical Account Manager på Iver:
I rollen som Technical Account Manager (TAM) hos Iver arbetar du såväl operativt som strategiskt med tekniska frågor för dina kunder. Du ansvarar för att driva och utveckla dina kunders IT - infrastruktur samt stötta dina kunder i frågor kring teknisk omvärldsanalys.
Du har nära kundkontakt och samarbete med dina kunder och agerar deras bollplank i tekniska frågor. Du utvecklar och effektiviserar den tekniska leveransen och driver den tekniska roadmapen för kunden och arbetar aktivt med att ta fram proaktiva tekniska lösningar samt se affärsmöjligheter framåt.
Ditt dagliga arbete:
- Deltar i leveransmöten med kund och fångar upp tekniska behov och säkerställer vår leverans mot kund.
- Koordinera och säkerställa korrekt dokumentation, instruktioner internt såväl som externt mot kunden för att leverera god servicekvalitet.
- Nära samarbete med SDM och tekniker för att säkerställa att kundteamet har rätt tekniska förutsättningar för att ta hand om kundens IT-miljö på bästa sätt.
- Utveckla och effektivisera den tekniska leveransen och driva den tekniska roadmapen för kunden.
- Serverdrift med fokus på Windows.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen som Technical Account Manager har du relevant utbildning inom IT och teknik samt har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande med relevant eftergymnasial utbildning. Du trivs att jobba i team och att jobba med förändring. Du är flexibel, prestigelös och ödmjuk och har förmåga att få saker gjort. Du trivs med att vara länken mellan tekniken och kunden, och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och ser vikten av teknisk dokumentation.
Vidare känner du igen dig i:
- Erfarenhet av Windowsmiljö, Server, klient, AD.
- Du har erfarenhet från servicedesk eller teknisk support 2nd/3rd line eller som vi bedömer motsvarande.
- ITIL
Meriterande:
- Alla Microsoft certifieringar
- Azure
- ITIL certifieringar
- Citrix
- Powershell
- IT-arkitektur
Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande roll tillsammans med ett härligt team, i ett ständigt växande bolag som jobbar med den senaste tekniken.
Placeringsort:
Placeringsort för denna roll är Karlstad.
Ansökan:
Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver. Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag: 2021-10-22. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontakta Robin Dronsfield (robin.dronsfield@iver.se) vid frågor och funderingar.
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir