OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stannar du helst i soffan med en bok nu i höstrusket? Kanske föredrar du promenader i skogen, skapa perfekta spellistor för alla tillfällen eller förvandlas du till Zeina på söndagar och gör kollegorna avis med din matlåda på måndag?
Vi på Nordlo söker nu fler medarbetare som tycker att fritiden är viktig men som under arbetstid vill utvecklas tillsammans med oss.
Om din roll som Technical Account Manager
I rollen som Technical Account Manager är ditt huvudansvar att driva kundens effektiviseringsresa tillsammans med Key Account Manager- och konsultkollegor. Du har ett nära och genuint samarbete med ett antal av våra kunder, där du är den som bäst kan den specifika kundens unika behov och tekniska miljö. Du hjälper dem med IT-beslut och har koll på deras pågående projekt och beställningar, i projektleveranserna kan du även vara tekniskt ansvarig för ditt specialistområde.
Du leder möten med kundens beslutsfattare och ledningspersonal, och säkerställer goda affärsrelationer. Du är en klippa för dina kunder i IT-djungeln, och är en riktig stjärna på förtroendeingivande kommunikation. Du kan på ett professionellt sätt visa din djupa tekniska förståelse och samtidigt förklara den i termer som är relevanta för kunden. Vi arbetar hela tiden för att sätta våra lösningar i en mänsklig kontext, för att minska avståndet mellan teknik och användare. Du stöttar dem även genom att ta fram proaktiva IT-lösningar.
Åt Nordlos säljavdelning får du agera specialiststöd och du är uppmärksam på affärsmöjligheter - alltid i enlighet med kundens verksamhet och dess affärsnytta. Du kommer jobba brett över kontorets olika avdelningar, men framförallt ihop med dina leveranskollegor.
På vårt kontor är vi idag ca 50 medarbetare, och inget blir så bra som när vi utbyter erfarenheter. Vi bygger en delningskultur som främjar utveckling och där vi ser människans potential som en av de viktigaste byggstenarna.
Om dig
Du har varit delaktig i omfattande tekniska förändringar hos kunder, kanske har du jobbat som IT-konsult, projektledare eller Change Manager men längtar nu efter en plats där dina färdigheter kommer till än större nytta.
Vi tror att du efter att ha spenderat ett antal år i IT-branschen utvecklat en fantastisk förmåga att kommunicera tekniska detaljer och funktioner för olika intressenter, och känner en stor trygghet i det. Därför har du även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Du har förmodligen en utbildning inom IT på eftergymnasial nivå och du har samlat på dig en gedigen erfarenhet från arbetslivet för att kunna möta våra kunders behov.
Du har utvecklat en bred teknisk kunskap och har lätt för att skapa en förståelse för kunders verksamhet och de IT-behov en verksamhet kräver. Du har också en god förståelse för informationssäkerhet och yttre hot.
För att du ska må bra hos oss är det viktigt att du har en nyfiken inställning till din omgivning och känner att du kan ta egna initiativ. Du är bra på att skapa och upprätthålla struktur, både för dig själv och andra, men leds av ett flexibelt förhållningssätt och tycker om att dela med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Du är prestigelös, delaktig och behjälplig i den övriga leveransverksamheten när det är lägre projektbeläggning. Du fokuserar helt enkelt på att hjälpa människor i din omgivning och att hitta lösningar. Du är en person som får andra att känna tillit.
I stället för att utgå från CV och meritlista tittar vi i första hand på personlighet, samlad erfarenhet och inställning. Vi ser det som en styrka att anställa nya medarbetare som bidrar med nya infallsvinklar och perspektiv.
Nordlo för dig
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt.
För oss är det självklart att du får:
En god balans mellan arbetstid och fritid
Vara mycket delaktig och ha stor möjlighet att påverka
Garanterade utvecklingsmöjligheter
Ett nära samarbete mellan team och kollegor
Ett lyhört och närvarande ledarskap
Självklart erbjuder vi en trygg anställningsform med kollektivavtal, och en drös förmåner som vi gärna berättar mer om.
På Nordlo vet vi att mångfald av alla dess slag stärker hela vår organisation. Därför arbetar vi aktivt för jämlikhet och inkludering inom hela koncernen. Vi vet att fler perspektiv bidrar till bättre beslut och stärker vår innovationskraft. Därför uppmuntrar vi särskilt dig som tror dig ha ett annat perspektiv än de flesta inom IT-branschen att söka.
Tror du att vi och rollen som Technical Account Manager är rätt för dig?
Skriv några rader om dig själv, vi ser fram emot att få veta mer!
Om Nordlo
Kom närmare känslan av att ingenting är omöjligt
Nordlo är en nordisk IT- och digitaliseringspartner som växer med syftet att utveckla samhället genom att stärka konkurrenskraft och hållbarhet hos nordiska organisationer – i vardagen och i framtiden. Vi hjälper våra kunder att förbättra sin IT-miljö genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar, för både verksamhetsbehov och medarbetare.
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans skapar vi hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, vi har kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Är du nyfiken på att veta mer om oss? På vår hemsida www.nordlo.com kan du läsa mer om vår verksamhet, våra medarbetare och olika kundcase.