Technical Account Manager till PostNord Strålfors!

Technical Account Manager till PostNord Strålfors!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att utveckla kundrelationer och tekniska lösningar och attraheras av att arbeta på ett nordiskt företag som är ledande inom digital kommunikation - Då ska du söka tjänsten som Technical Account Manager (TAM) PostNord Strålfors!

Om tjänsten
Som Technical Account Manager utvecklar och förbättrar du kundlösningar för våra nyckelkunder.

Du har ett övergripande och samordnande tekniskt ansvar för ett antal kundlösningar.



Du kommer att: 

- I nära samarbete med våra Key Account Managers (KAM), utveckla och optimera kundlösningar för våra nyckelkunder
- Både medverka i och själv driva kundmöten gällande förvaltning och utveckling
- Agera säljstöd och stötta Sales i kunddialogen med teknisk kompetens
- Identifiera kundbehov och utvecklingsmöjligheter tillsammans med KAM
- Analysera kundbehov och ta fram lösningsförslag
- Koordinera och ha övergripande kontroll över alla aktiviteter och projekt som påverkar dina kunders lösningar.


Vi vänder oss till dig som har 

- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kompetens
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT, support eller liknande roll.
- Hög teknisk kompetens och förståelse
- Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl tal som skrift
- Vana att jobba i Microsoft Dynamics 365 CRM eller liknande
- Erfarenhet av projektledning är starkt meriterande
- Erfarenhet inom digitalisering är meriterande


Som person är du affärsmässig och har förmåga att snabbt sätta dig in i kunds processer och flöden. Du ser lösningar där andra ser problem och har en stark drivkraft.

Rätt person för rollen är analytiskt och teknisk lagd samtidigt som du får energi av att träffa kunder och tycker det är roligt att hålla presentationer och dela med dig av din kunskap och kompetens.

Då rollen medför ett brett kontaktnät, både internt och externt, är din förmåga och vilja att bygga relationer och knyta nya kontakter avgörande.

Vi erbjuder dig
En inspirerande och kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sina områden på den Nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och deras kunder.   

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Anställningsform
Heltid, Tillsvidareanställning

Din placeringsort
Solna, Alingsås, Ljungby eller Malmö


Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ylva Talldal på ylva.talldal@stralfors.se

Intervjuer sker löpande

Välkommen in med din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Strålfors Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Liknande jobb


6 oktober 2024

4 oktober 2024