Technical Account Services Specialist

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker nu för vår kund en Technical Account Services Specialist. Vår kund utvecklar och implementerar avancerade IT-lösningar till stora, internationella kunder. De har cirka 300 anställda på kontoret i Göteborg. Hos vår kund får du arbeta i en multikulturell miljö i ett internationellt expansivt företag. Den här rollen ingår i det ett globalt team som att verkar från tre olika platser; Göteborg, Montreal och Singapore. Det är en stor möjlighet för dig som vill blanda teknik och kundkontakt i ditt arbete och som trivs i en internationell miljö. Som Technical Account Services Specialist tar du över när produkten är levererad till kund och användarna är introducerade i systemet. Du kommer t.ex. arbeta med att: * Tillsammans med en Account Executive vara huvudkontaktpersonen för flera kunder, i det här fallet stora internationella flygbolag. * Leverera avancerad teknisk service av våra produkter till bestämda kunder, enligt överenskommelse. * Hjälpa kunders in-house service- och administrationsgrupp med den dagliga användningen av produkten. * Hjälpa kunder och leva upp till deras förväntningar av servicerollen som vi bistår med. * Delta i installationsprojekt * Tillsammans med kund planera nya produktversioner. Rollen som Technical Account Services Specialist innebär ett ansvarsfullt arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Internationella resor kan på sikt bli aktuella i tjänsten. Vi söker dig som För att förtjänstfullt klara av rollen som Technical Account Services Specialist krävs en blandning av teknisk begåvning och affärsmässig inställning. Du bör ha minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Det krävs även att du har: * Lägst en Bachelor i Datateknik eller motsvarande. * Goda kunskaper i Unix och/eller Linux. * Erfarenhet inom shell scripting, python, CVS och MQ. * Arbetat med Oracle * Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. För att lyckas bra i rollen så bör du även ha ett öga för kundrelationer, vara en god kommunikatör och samtidigt ha en teknisk och analytisk begåvning. Du är en van problemlösare och det är också en meriterande om du har erfarenhet av mjukvaruutveckling eller programmering. Som person är du: * Ansvarstagande och är kompetent till att ta ansvar för problem. * Initiativtagande. * Självgående. * Problemlösare. * Samarbetsinriktad Start: Snarast möjligast med hänsyn till eventuell uppsägningstid Referens: SJ42479 Eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024