Technical Accountant / Underwriting Assistant till det internationella förs

Technical Accountant / Underwriting Assistant till det internationella förs

Arbetsbeskrivning

.

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 2 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm är vi ca 100 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en Technical Accountant / Underwriting Assistant till vår kund HDI Global Specialty SE och deras avdelning General Aviation. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
Som Technical Accountant / Underwriting Assistant, som är en kombinerad roll på General Aviation, arbetar du i nära samarbete i en mindre grupp bestående av Underwriters, Accountants och Underwriting Assistants.
Du bokar in- och utgående premier i HDIs system eNora och ansvarar för in- och utbetalningar samt kravhantering. Därutöver arbetar du som Underwriting Assistant med fokus på administrering av försäkringar och att assistera Underwriters i olika ärenden.
I och med denna breda roll så får du en unik helhetsbild av de olika försäkringsärendena från början till slut.
Tjänsten innebär en hel del internationella kontakter med kunder och mäklare, företrädesvis på den nordiska marknaden, men även en hel del kontakter med främst den engelska marknaden.
 
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och som gärna har erfarenhet från liknande ekonomiarbete inom bokföring. Har du dessutom försäkringsbakgrund är det starkt meriterande.

För att lyckas i rollen som Technical Accountant / Underwriting Assistant hos HDI Global Specialty SE krävs goda IT-kunskaper och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska då internationella kontakter är vanligt förekommande.

Du som söker trivs i en administrativ roll och uppskattar samarbete och kontakt med i första hand kollegor, men även externa mäklare och kunder.  Du har ett sinne för siffor och kan lätt identifiera eventuella avvikelser i ett flöde och att se hur olika delar hänger ihop.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att passa in som person bör du vara noggrann, kvalitetsmedveten, självgående och bra på att prioritera och strukturera ditt eget arbete.
Du ingår i ett team där din förmåga att hitta lösningar och ta egna initiativ för teamets bästa värderas högt.

Har du ett särskilt intresse för flyg? Ja, då tror vi att du kommer trivas extra bra i denna roll.
 
HDI Global Specialty SE erbjuder dig
HDI sitter i moderna, ljusa och fina lokaler på Hantverkargatan i centrala Stockholm. Tillsammans med Hannover Re, ett systerbolag de delar kontor med, är de drygt 100 personer tillsammans.
HDI Global Specialty SE är en arbetsplats som präglas av en stark gemenskap där alla är delaktiga och hjälper varandra där det behövs. Detta är ett bolag där majoriteten av medarbetarna har arbetat under en lång tid vilket är ett kvitto på en trivsam arbetsplats.

HDI Global Specialty SE erbjuder ett generöst förmånspaket till sina anställda och anordnar kontinuerligt flera olika aktiviteter för sina anställda.
I rollen som Technical Accountant / Underwriting Assistant erbjuds du ständig utveckling och möjlighet att fördjupa och vässa dina kunskaper i din yrkesroll.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar HDI med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos HDI. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se
 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena Ekonomi, Lön & HR. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 3 juli 2021

Liknande jobb


21 november 2024