Technical Accountant/Controller till attraktivt bolag

Technical Accountant/Controller till attraktivt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu hjälper vi vår kund inom försäkringsbranschen att hitta en ny kollega! Detta är inledningsvis ett uppdrag på cirka 6 månader, men för rätt person finns möjligheten till förlänging och anställning hos kunden.

Du kommer att ingå i ett starkt team om 18 personer och som person bidrar du till teamet med ditt driv och engagemeng, både i det dagliga arbete men också i möjligheten till förbättringar och effektiviseringar. Rollen har många kontaktytor inom organsationen och det är dynamisk och föränderlig miljö.

Om tjänsten

I rollen ingår främst följande arbetsuppgifter:

- Löpande bokningar av premier och skador i affärssystemet

- Kontinuerlig kräva in utestående fordringar och sköta kontakten med extern part avseende dessa

- Tillgodose analyser och sammanställningar kring bokningar/betalningar för respektive policies/risker

- Genomföra kontroller och följa särskilda processer i samband med kvartals- stängningar

- Bidra aktivt till att effektivisera och rationalisera manuella processer

Din bakgrund

Kunden ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet från arbete inom ekonomi, bank eller finans. Du är driven och kommuniaktiv med en vilja att vara med och utveckla processer och bidra proaktivt till effektivisering. Du är en utåtriktad teamplayer med sinne för detaljer och du kommunicerar väl på både svenska och engelska. Du är systemkunnig och har en utvecklad kunskap i Excel.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-28.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024