OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har tänkt framåt så långt tillbaka vi kan minnas.
Börja hos oss och se till att vi aldrig slutar.
1990 var det inte många som såg vindens potential som elproducent. En som gjorde det och agerade var Eolus grundare. Och sedan dess har bolaget vuxit i takt med omvärldens efterfrågan på förnybar energiproduktion för en hållbar framtid. Vi fortsätter att vara vindkraftpionjärer och bygger bolaget med kunskap, engagemang och de bästa medarbetarna på alla nivåer.
Drivs du av att vara delaktig i omställningen till förnybar energi? Är du kommunikativ och vill maximera våra kunders produktion? Har du erfarenhet av arbete med teknisk förvaltning av vindkraft? Då kan rollen som Technical Asset Manager hos oss på Eolus Vind vara passande för dig.
Eolus Vind är Sveriges första kommersiella vindkraftsutvecklare, och vi är för närvarande på en tillväxtresa där vi söker efter en Technical Asset Manager för att stärka upp vårt tekniska förvaltningsteam i Halmstad.
Detta är en chans att komma in i ett väletablerat bolag med korta beslutsvägar och stor möjlighet till påverkan. Du kommer bli en del av ett team där stort värde sätts på din kompetens, och då Eolus kännetecknas av en prestigelös miljö, värdesätter vi kreativ input och nya idéer som komplement till vår grundläggande struktur som möjliggör god effektivitet.
I rollen som Technical Asset Manager arbetar du med driftövervakning, uppföljning och analys av de vindkraftsparker som Eolus förvaltar. Detta innefattar driftoptimering, egenkontroller i fält, säkerhetsställande av god arbetsmiljö samt efterlevnad av miljö- och tillståndskrav och samordning av serviceleverantörer och försäkringsärenden. Då du i ditt arbete kommer ha mycket externa kontakter (internationella kunder, serviceleverantörer och andra samarbetspartners), och även samarbeta internt med bolagets driftekonomer, är det viktigt att du trivs i en kommunikativ roll.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete med kontraktshantering samt leverantörs- och kundrelationer, gärna i ett internationellt sammanhang, med god datorvana. Erfarenhet av lag- och regulatoriska krav samt praxis kring drift av elanläggningar, samt tidigare arbete med vindkraft ses som meriterande.
De som arbetar i teamet idag har en teknisk utbildningsbakgrund inom el-/energi eller yrkeserfarenhet i motsvarande grad. Utbildning i GWO och arbetsmiljö är meriterande. Då du i ditt arbete kommer arbeta med internationella kunder, ser vi även att du förutom svenska har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.
Detta är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Halmstad. Resor förekommer i tjänsten, och teamet ansvarar även för beredskap (jour) för driften.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Anna Lundsgård på 0730-626 526 och ansök med CV och brev via vår karriärsida.
Kom och tänk stort, högt och långt med oss på Eolus!
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.