OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss
ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om företaget
Vi är ett ledande företag inom drift, förvaltning och optimering av vindkraftparker. Vi har idag teknisk och finansiell förvaltning av ca 32 % av Sveriges totala vindkraftskapacitet. Vi är i fortsatt tillväxt och söker nu förstärkning till vår tekniska sida.
Om tjänsten Som Technical Asset Manager på W3 Energy kommer du vara ansvarig för någon eller några av vindkraftparkerna i vår portfölj. Du ingår i ett team som består av både teknisk personal och finansiell personal, du driver de tekniska frågorna för siten eller siterna du ansvarar för. Till teamets hjälp finns också vårt Operations Center, som sköter den dagliga digitala övervakningen av siterna, HSE-personal, Site coordinators och tekniska experter. I rollen möter du upp kundens behov och besvarar olika problemställningar som kan uppstå inom projekten. Du tillhandahåller kundens ägare och finansiärer med rapporter, relevanta analyser och råd som bidrar till en helhetsbild för ägarna om hur deras siter mår. Med din analytiska förmåga identifierar du problemområden och fattar välgrundade beslut för att undvika driftstörningar och minimera negativa påverkningar på projektets produktion och framsteg.
Du samarbetar nära med projektets/projektens intressenter och tekniska / driftteam för att säkerställa att projekten levererar inom överenskomna ramar och att resultatet uppfyller kvalitetsstandarder och affärsmål. Den externa kommunikationen sker främst på engelska, du behöver kunna uttrycka dig såväl på svenska som på engelska.
Arbetsuppgifter
· Planera, leda, följa upp och sammanställa händelser i projektet
· Rapportering till banker, finansiärer och ägare
· Serviceplanering och ansvarig kontakt mot serviceorganisation
· Kontaktperson mellan ägare/bolagsansvariga samt andra intressenter (ex. markägare och avtalsparter)
· Avstämningar av intäkter och kostnader i projektbolagen
· Rapportera och kommunicera framsteg, utvecklingsområden och prognoser internt inom bolaget, tex optimering i syfte att minska OPEX-kostnader
· Arbete med efterlevnad av miljö- och tillståndsfrågor
· Delta och föredraga vid möten med befintliga kunder
Förmågor & kompetenskrav Du behöver ha starka projektledningsfärdigheter, det inkluderar att kunna skapa och följa upp tidplaner, hantera resurser och budgetar, samt kommunicera effektivt med intressenter och teammedlemmar. I rollen är det vanligt att man samarbetar och levererar resultat till kunder och intressenter som arbetar i andra länder än Sverige, du behöver ha en förmåga att navigera och förstå andra arbetskulturer.
Du har några års arbetslivserfarenhet av liknande befattningar samt civilingenjörsutbildning eller motsvarande från högskola eller universitet. Du har kanske jobbat inom drift och förvaltning inom en stor internationell organisation. Erfarenhet från vindkraftbranschen eller elkraft är meriterande men inte avgörande.
· Möjlighet att vara en del av ett ledande företag inom vindkraftbranchen.
· Utvecklingsmöjligheter och nya karriärvägar
· Attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, flextid, frukost och fruktkorg på kontoret och en rad förmånliga försäkringar.
Vi ser helst att du vill jobba i Piteå men vi finns också i Umeå och Skellefteå.